Gå til innhold

Tips til Yamakasi 27" 2560 x 1440p


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv den Q270. Har hatt den et halvt års tid. Personlig vil jeg ikke kjøpt den på ny. Hvorfor?

 

- Plastikkramma rundt er av veldig myk plastikk. Hver minste skrape synes ekstremt godt.

- Den blir levert med my klistermerker. Tar du dette av så har du lim rundt hele skjermen som aldri kommer av. I hvert fall ikke om du ikke vil ha skraper.

- Har selv "lysblødning". Det vil si at når bildet er helt sort så får du et hvit lys som er utrolig irriterende.

- Fotfeste er av utrolig dårlig kvalitet. Selv har jeg skrapt opp hele pulten pga en feste mekanisme under som stikker ut.

- Skal du ha skjermen over på nytt fortfeste må du demontere hele skjermen, og her kan mye gå galt..

 

 

Hadde jeg valgt igjen hadde jeg spart opp en tusenlapp og kjøpt Dell-skjerm. Da kan man levere tilbake på angrefrist eller garanti om man opplever f.eks pikselfeil. Disse billige koreaskjemene kan virke fristende til en billig penge, men jeg synes det var for mye "biefekter". Ville heller valgt f.eks denne.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Har ikke fulgt noe særlig med, men hva er så bra med disse Yamakasi skjermene?

Nå har jo Acer kommet med 27" skjermer til med høy oppløsning nå til rundt 2300,-

 

Ja vill nett vente og se ein test av disse skjermene, stort sett alle Acer sine skjermer er jo i billigsiktet rundt 1-3 tusen for tiden.

 

 

Har sjølv ein ACHIEVA Shimian QH270-Lite 27 ips, det som er bra med disse skjermene er at dei bruker det samme LG panelet som du finner i Dell og Apple vell og merke A panelog ikkje A+ . Så du får ein skjerm som er 98% og ikkje 100% som Apple og Dell, men til ein brøkdel av prisen.

Ein av hundre finner noen små låste piksler osv så det er ein risk. Skjermen eg fikk har ingen feil og er faktisk bedre bilde på den synest eg enn Fujitsu 27 P Line P27T-7 som eg hadde sist.

Ville kjøpt denne skjermen igjenn lett.

Denne skjermen har og heller ikkje eit billig utsende eller dårlig skjermfot.

http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

 

Vist du skal kjøpe fra ebay så bruk ein selger med god rating som Dremseller eller green-sum. Disse er store aktører som kan hjelpe deg med support og retur vist det skulle trenges.

Endret av Sinusn
Lenke til kommentar

Har selv den Q270. Har hatt den et halvt års tid. Personlig vil jeg ikke kjøpt den på ny. Hvorfor?

 

- Plastikkramma rundt er av veldig myk plastikk. Hver minste skrape synes ekstremt godt.

- Den blir levert med my klistermerker. Tar du dette av så har du lim rundt hele skjermen som aldri kommer av. I hvert fall ikke om du ikke vil ha skraper.

Bruk f.eks en hårføner til å varme opp limet (pass på så du ikke smelter plastikken) så kan du bare "rulle" det av med fingern. Jeg gjorde det med limet som satt igjen på min SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...