Beldever Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg har Altibox tilkobling på ca 40 mbps linje. Flott, og alle speedometer på nett viser omtrent det. Problem: Når jeg skal streame fra NRK eller Viaplay, altså slike som bruker adobe flash, går det søkke tregt og hakkete. Dårlig streamfart. Men ved bruk av Netflix, altså Silverlight, så går det unna... wtf? Er det noen som har lignende problem? Hvor skal en begynne å lete etter feil? Er det noe innstillinger på PC som er problem, isåfall hvordan kan en overstyre noe på flashen? Flott om noen der ute kan dele erfaring og tanker om mitt problem. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Har ikke opplevd det du beskriver men bruker primært NRK av de du nevner via min Altiboxlinje. - Kablet eller trådløst? Prøvd begge? Forskjell? - Oppstod problemet plutselig eller har du hatt det 'alltid'? - Hvilke(t) OS får du problemet med? Prøvd fra flere enheter (med samme OS)? Lenke til kommentar
Beldever Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Jeg leier, så jeg har kun trådløst tilgjengelig. Og det har alltid vært slik. Men jeg hadde Canal Digital før jeg flyttet hit, og da med en 5mbps linje var dette ingen problem. Jeg har heller ikke forandret noe på PC etter flytting. Jeg bruker Windows 8, men det er det samme på Android telefonen også. Men jeg har tilgang til innstillingssiden for routeren, hvis det er noe der som kan fikses (åpne porter eller lignende). Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 hvilken type hjemmesentral er det? Zyxel? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Feilbeskrivelsen høres unektelig ut som Zyxel P2812. Et makkverk av en router i og Altibox er veldig kjent med problemet i forhold til streaming. Lenke til kommentar
Beldever Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Jeg leier som sagt og har ikke tilgang til hjemmesentralen... Så da må jeg vel bare leve med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå