vegham Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Noen som vet kordan eg kan sette opp VHOST ?? eg har egen server som eg hadde tenkt og hatt der. Noen spesielle programer eller noe sånt som eg må gjøre ? Har fast IP og den skal brukast til IRC. Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hvor er det du skal ha VHOSTS, Apache eller????... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Regner med det er IRC d vil ha vhoster til? Isåfall må du ha fast IP. Har du det? Eller du kan jo få det gratis, hvis du bruker IPv6. Du kan få domener på www.afraid.org. Hvis du skal bruke IPv6, så må du ha en tunnel. Ta et par søk på www.google.com så kan du sikkert finne det ut. - Azton Lenke til kommentar
vegham Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Er dette det lettaste eller beste ? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Tror neppe dette er det beste eller letteste, men det er hvertfall gratis Lenke til kommentar
vegham Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 sånn at eg får vhosten på IRC ?? har testa litt det dere men har ikkje klart og fikkse til på IRcen Lenke til kommentar
danibjor Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 sånn at eg får vhosten på IRC ??har testa litt det dere men har ikkje klart og fikkse til på IRcen Når du kobler deg til en IRC server, kjører serveren en reverse lookup på ip'en din. Den vil da få ett svar noe allà ti1010.adsl.online.no. Dette ligger i ISP'en din sin DNS server, og veldig få ISP'er er villig til å endre dette. (De vil ikke ha 'spam' i DNS servenene sine.) Er du heldig har du en grei ISP, som igjen lar deg bestemme hva som skal stå der. + du må ha vhost'en du skal bruke til å peke mot din IP. [EDIT] Det enkleste er kansje å kjøpe seg en shell konto. Der kan du enkelt sette opp en BNC [/EDIT] Lenke til kommentar
vegham Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Har egen BNC server, men ikkje VHOST da Lenke til kommentar
Azton Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det han mener er nok at du må kjøpe deg et shell hos en shellprovider.. f.eks www.tigershell.net eller noe lignende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå