Nilsen Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Dette er teknologier du bør merke deg.10 fremtidsteknologier som kan gjøre maskinen din bedre Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 kunne de ikke bare lagd en super-pc av alle de her til meg nå 4 Lenke til kommentar
ANdy_and1 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 skulle nesten hatt en eta når dette kommer for oss brukere 1 Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Det hadde vært spennende med en artikkel om når mye av det som er dagens teknologi, ble første gang omtalt. F.eks når ble SSD-disker første gang omtalt og når begynte det å bli tilgjengelig for folk flest? Eller flerkjerneprossessorer, når hørte man første gang om det? Da kunne man jo fått en idé om hva man kan forvente av ventetid på ny teknologi. 3 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Eller flerkjerneprossessorer, når hørte man første gang om det? jeg husker (tror det var) LG som kom med første 2 kjernes mobil-prosessor. Jeg tenkte "WOW" og nå har jeg en iphone som knuser den Lenke til kommentar
Xito Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Eller flerkjerneprossessorer, når hørte man første gang om det?jeg husker (tror det var) LG som kom med første 2 kjernes mobil-prosessor. Jeg tenkte "WOW" og nå har jeg en iphone som knuser den Jepp, LG Optimus 2x, har en slik selv. Funker til det meste, men grafikkbiten mangler litt i forhold til dagens modeller Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Eller flerkjerneprossessorer, når hørte man første gang om det?jeg husker (tror det var) LG som kom med første 2 kjernes mobil-prosessor. Jeg tenkte "WOW" og nå har jeg en iphone som knuser den Du får det til å høres ut som om det var lenge siden Er det bare meg, eller kommer "all" teknologi til å bestå av grafén? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 er takknemlig for at det finnes mennesker som dedikerer sin tid og sine krefter for å skape innovasjon Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Eller flerkjerneprossessorer, når hørte man første gang om det?jeg husker (tror det var) LG som kom med første 2 kjernes mobil-prosessor. Jeg tenkte "WOW" og nå har jeg en iphone som knuser den Nå er det vel fremst grafikken som iPhone er sterk på, CPUen er vel ikke så fryktelig mye kreftigere? Men en S600 banker jo den gamle dualcoren i groefta. Uansett så har det skjedd utrolig mye de siste årene. Jeg husker godt når Ericsson kom ut med den foersrte fargeskjermen på en mobiltelefon. Den fikk utrolig med ros! Den billigste smartphonen idag ville vaert sience fiction for de fleste, men må, bare ca. 10 år senere så kan vi streame full HD filmer på mobilen via LTE. Hvis utviklinga fortsetter like raskt fremover så vil vi kanske oppleve evig liv uten sykdommer foer dette århundre er over. Samtidelig som alle Sience fiction filmer begynner å ligne mer og mer på virkeligheten. Chip i hjernen, skynet, mm er trusler absolutt ikke er 100% sience fiction lenger. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Nå er det vel fremst grafikken som iPhone er sterk på, CPUen er vel ikke så fryktelig mye kreftigere? Men en S600 banker jo den gamle dualcoren i groefta. Uansett så har det skjedd utrolig mye de siste årene. Jeg husker godt når Ericsson kom ut med den foersrte fargeskjermen på en mobiltelefon. Den fikk utrolig med ros! Den billigste smartphonen idag ville vaert sience fiction for de fleste, men må, bare ca. 10 år senere så kan vi streame full HD filmer på mobilen via LTE. Hvis utviklinga fortsetter like raskt fremover så vil vi kanske oppleve evig liv uten sykdommer foer dette århundre er over. Samtidelig som alle Sience fiction filmer begynner å ligne mer og mer på virkeligheten. Chip i hjernen, skynet, mm er trusler absolutt ikke er 100% sience fiction lenger. jeg lurer på når det stopper jeg tror du full hd på mobil noen gang kommer til å bli "gammeldaks"? for eksempel, når iphone 4 kom så var den skjermen uten tvil den beste, men nå så syntes jeg iphone 5 har litt lav oppløsning nå som full hd begynner å rulle Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 De meste av alt dette har blitt snakket om i over ett tiår. Det har/er et forskningsområde, dvs, det skjer ikke i morgen. OLED skulle jo være allemannseie i 2005 og grafikken på PCer i 2010 skulle se ut som Pixar sine filmer. Lenke til kommentar
incitatus Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Det hadde vært spennende med en artikkel om når mye av det som er dagens teknologi, ble første gang omtalt. Jeg tror det var i 2002 minnepenner begynte å bli mer populært. Da kostet en 1 Gb minnepenn 7000 kr. Ellers kan du støtte deg til Moores lov (http://no.wikipedia.org/wiki/Moores_lov). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå