Gå til innhold

[Løst] Oppsigelsesgebyr for fasttelefon (Tele2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leverandører som har produkter som går under tjenester (internett, telefoni, tv, osv) har ofte en bindende avtale med sine kunder, f.eks 12 mnd (mest vanlig). Om kunden da sier opp sitt abonnement før de 12 mnd bruker det å være en bruddgebyr som gis til kunden. Om du har ingen bindingstid eller andre forpliktelser som du selv har inngått med din leverandør er det ikke vanlig at en kunde skal motta oppsigelsesgebyr. Ved telefoni er det som regel nedkobling av linjen (innaktiv) og nummeret du besitter blir ikke lenger ditt, og om du har valgt en annen leverandør og vil beholde nummeret ditt blir det portert over til den nye leverandøren. Om du ikke har noen form for binding er det rart at du skal betale oppsigelsesgebyr. Om du har XDSL som fortsatt skal benytte telefon linjen din inn til huset, betaler du som regel en tilleggskostnad for leie av linje slik at den er fortsatt aktiv (bruker å ligge på 49-79kr mnd avhengig av leverandør).

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det nokon som har høyrt om oppsigelsesgebyr for fasttelefon på 299 kr? Dette gjeld Tele2.

Har ikke hørt om det, men du må sjekke om det står noe i avtalen/kontrakten mellom deg og Tele2.

Kan det være betaling for utstyr du ikke har returnert etter oppsigelsen?

Lenke til kommentar

Dette er ei god gammaldags analog telefonlinje, som er portert tilbake til Telenor. Eg har ikkje teke imot noko utstyr, og har heller ikkje lagt merke til noko binding. Eg hugsar ikkje kor nøye eg las vilkåra då eg gjekk over til Tele2, men eg tykkjer uansett at det ville vere merkeleg å ha bindingstid når ein verken har teke imot utstyr eller har inngått noko kontrakt om nedsett pris.

 

Eg har sendt epost til kundesørvis, og er spent på kva dei svarar.

Lenke til kommentar

Nei, eg trur eg var kunde i ca 3 1/2 månad. Telenor varsla i god tid om at prisen på LittBruk skulle gå opp, og eg valde difor å gå over til Tele2. I løpet av den tida det tok å portere hadde Tele2 heilt utan vidare sett opp prisen tilsvarande. (Det skulle i seg sjølv vere bevis godt nok for at eg ikkje har inngått nokon bindingsavtale). Då eg gjekk over til Tele2 la eg heller ikkje merke til at dei tek 25 kr. i månaden for nummervisning, noko som er inkludert hos Telenor. Sidan abonnementet vart mykje dyrare enn det eg hadde rekna med gjekk eg tilbake til Telenor.

 

Eg har inntrykk av at det hos Telenor er enkelt å finne fram til prisar og vilkår, medan Tele2 prøver å lure kundane ved å leggje på skjulte gebyr og kostnader som dei ikkje informerer om.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det nokon som har høyrt om oppsigelsesgebyr for fasttelefon på 299 kr? Dette gjeld Tele2.

Hei Torbjornen,

 

det skal ikke være noe oppsigelsesgebyr på fasttelefoni hverken for privatkunder eller bedriftskunder hos oss. Send oss gjerne en DM med informasjon om hvilket kundenummer dette gjelder, evnt på mail til [email protected], så skal vi få sjekket det opp.

 

Mvh

Henrik Andersen

Tele2 Kundeservice

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg takkar for tilbodet om hjelp via forumet. Sidan eg alt hadde sendt ein epost har eg valt å avvente litt. No har eg fått følgjande svar, som eg legg ut til orientering:

 

Hei!

Vi har kreditert faktura 0104, du kan nå se bort i fra denne,

Angående faktura 0103 som du allerede har betalt, skal vi få tilbakebetalt det som er betalt for mye, du vill få beskjed så fort dette er gjort. ditt referansenummer er: xxxxxxxx

 

Takk for at du henvendte deg til Tele2 Kundeservice.

Ha en fin dag.

 

Med vennlig hilsen

<namn på sakshandsamar>

Tele2 Norge AS

Tlf. Privat 02000, Tlf. Bedrift 02200

Tlf. Utland: +4721314951, Faks 21319898

tele2.no, Org. nr NO 974 534 703 MVA, Kontonr 5010.07.58900

 

Saka er dermed løyst.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...