cenenzo Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hei jeg er en 19 år gammel gutt. Jeg har nylig blitt 19 i Mars, og fikk derfor en tannlege time for ca 3 mnder siden, jeg har helt har glemt. Brått fikk jeg nå melding om at tannlege timen er imorgen fredag 05.04.2013 kl 9.30.. Og da kom jeg på at, jeg ikke er tilgjengelig fordi vi skal på åpenskole i Oslo, så da er jeg ikke hjemme, og har ikke muligheten til å møte opp. Jeg prøvde nettop kl 16.10 å ringe opp tannlegen for å si ifra, men fikk ikke tak i dem, i og med at de var på kurs.. Så hva skal jeg egentlig gjøre? Hvis jeg dropper tannlege timen, og later som jeg har glemt det, vil jeg få regning? Og hvis ja, hvor mye ca? Det er offentlig tannlege, så jeg tror jeg har 75% Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Du får 75% avslag hvis du fyller 19 eller 20 i løpet av kalenderåret. Jeg trur du må avbestille timen minst 24 timer på forhånd for å unngå fakturering. Det er i hvert fall min erfaring, men det varierer sikkert fra tannlege til tannlege. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Uavhegig av avbestillingstid osv, så RING! Du får garantert faktura om du ikke møter opp uten å informere. Om du ringer og informerer kanskje du slipper unna delvis eller helt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Selvfølgelig får du regning. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Uavhegig av avbestillingstid osv, så RING! Du får garantert faktura om du ikke møter opp uten å informere. Om du ringer og informerer kanskje du slipper unna delvis eller helt. Men hvis jerg møter opp og sier jeg ønsker bare sjekk, og ikke noe mer enn det, for også rekke turen. Vil det funke? Så lenge jeg møter opp.. Uavhegig av avbestillingstid osv, så RING! Du får garantert faktura om du ikke møter opp uten å informere. Om du ringer og informerer kanskje du slipper unna delvis eller helt. Men hvis jerg møter opp og sier jeg ønsker bare sjekk, og ikke noe mer enn det, for også rekke turen. Vil det funke? Så lenge jeg møter opp.. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Du må kontakte de innen en viss tid hvis du vil avbestile/utsette timen. normale er vel 24 timer før timen. Du må nokk sterkt regne med å få en regning beregnet for en vanlig tannlegetime. En vanlig undersøkelse ligger på 400-800,- (2 røntgenbilder + puss/rens) Flere som gikk i samme fella: - http://akvaforum.no/...thread_id=55649 - http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=652247 Endret 4. april 2013 av Mørkeblå Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hvis det er sjekk du har bestilt, så er det sjekk du får. Finner de hull, så får du en ny time for å fikse det. Igjen, dette er bare min erfaring. Det varierer sikkert. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Er dette Du må kontakte de innen en viss tid hvis du vil avbestile/utsette timen. normale er vel 24 timer før timen. Du må nokk sterkt regne med å få en regning beregnet for en vanlig tannlegetime. En vanlig undersøkelse ligger på 400-800,- (2 røntgenbilder + puss/rens) Flere som gikk i samme fella: - http://akvaforum.no/...thread_id=55649 - http://forum.nybaktm...ad.php?t=652247 er dette fulll pris? Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Hvis det er sjekk du har bestilt, så er det sjekk du får. Finner de hull, så får du en ny time for å fikse det. Igjen, dette er bare min erfaring. Det varierer sikkert. jeg har egentlig ikke bestilt noe.. jeg var jo 18 i mars, og det var da sist jeg var der og, for også rotfylle ferdig en tann, så fikk jeg egentlig bare automatisk en ny time mens jeg var der, usikker hva jeg skal nå.. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Ring, be om å få flyttet timen - kanskje du slipper å betale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå