Gå til innhold

[Løst] D-Link DIR-655 problemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekka trenger man ikke none som helst driver for en router enten det er D-link eller noe annet. Eneste man kan oppdatere er firmwaren til routeren og i dette tilfelle tviler jeg på at det hjelper noe særlig. Time kan man for øvrig stille ved å klikke på tools fanen og klikke hvor det står time på venstre siden av siden man får opp. (ikke at dette hjelper noe særlig heller)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Bare for å lufte litt frustrasjon: Jeg har opp gjennom tidene brukt 6 ulike trådløsløsninger, hvorav 5 var D-Link. Samtlige av disse har jeg hatt problemer med, med forbindelser som plutselig forsvinner og routere som må restartes flere ganger i uken.

Kjøpte meg så en Zyxel. Den har stått på i 3 år uten et eneste problem.

D-Link sux.

HVA?? Jeg har gått tre år med Zyxel ruter som har vært så bedriten, har fått oppimot 15 rutere av Telenor fordi de kræsja, gikk vrang eller rett og slett var møkk ustabil. Har en Dlink dir 655 nå og har ikke hatt et eneste problem

Lenke til kommentar

Zyxel kan være både og. Noen modeller er dønn stabile, andre reint søppel. Telenor leverer selvfølgelig det billigste...

D-Link derimot har jeg tilgode å oppleve noe som helst positivt med... Siste forsøk var med en DIR-655 som i rein forbannelse endte sitt liv i ei snøfonn nedenfor terrassen for et par vintere siden.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg lyst til å ta D-Link'ene jeg har vært nødt til å bruke med på leirduebanen.

Forøvrig bodde jeg med en kompis for noen år tilbake, og han hadde D-Link. Jeg spurte, skeptisk som jeg var, om han hadde hatt problemer med den, og han svarte at den hadde vært problemfri med unntak av et par omstarter.

Når jeg koblet meg opp til den med laptop og stasjonær, viste det seg at maskinene mistet forbindelsen med ujevne mellomrom, men koblet seg på igjen etter 10-30 sekunder. Kompisen min hadde aldri lagt merke til det, og trodde bare internettforbindelsen var litt treg til tider.

Her jeg bor nå har utleier en D-Link stående som jeg koblet meg på da jeg flyttet inn. Forbindelsen er til tider opp og ned som en jojo, og det har hendt jeg har måttet restarte routeren tre-fire ganger om dagen.

Drittlei koblet jeg på Zyxel-aksesspunktet mitt isteden (som jeg hadde stående problemfritt i 3 år der jeg bodde før), og vips løste alt seg.

Foreldrene mine hadde D-Link før, bruttern hadde det, og jeg hadde en selv mens jeg studerte og jobbet i Oslo. Alle like bedritne.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...