Gå til innhold

[Løst] D-Link DIR-655 problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Flyttet nylig på internat uten WIFI og kjøpte meg derfor en D-Link DIR-655 ruter fra en kamerat!

Har nå koblet alt til, og satt opp, men får ikke noe Internett kontakt...

Her har dere det som kommer opp.

Når jeg prøver å gå inn på noe.

post-52196-0-24972200-1365085564_thumb.jpg

Instillingene om noen kan si om det er feil

post-52196-0-38180200-1365085563_thumb.png

Virkelig lite peiling på dette og håper noen kan hjelpe...

Mvh Nikolai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde stille klokka på den.

Men hvis jeg ser rett har du nå kobla kabelen inn i "WAN"-porten på ruteren?

Kan du i så fall prøve å bytte til en av LAN-portene og se om det blir noe bedre?

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Du burde stille klokka på den.

Men hvis jeg ser rett har du nå kobla kabelen inn i "WAN"-porten på ruteren?

Kan du i så fall prøve å bytte til en av LAN-portene og se om det blir noe bedre?

Rota litt rundt på instillingene nå, og kan egentlig ikke finne noe sted å stille klokka... Eneste var å stille hvilken tidssone jeg er i når den startet for første gang. Valgte selvfølgelig riktig ;)

Kabelen er koblet der det er merket 'internett' bak, kan prøve det du sier :)

Lenke til kommentar

Bare for å lufte litt frustrasjon: Jeg har opp gjennom tidene brukt 6 ulike trådløsløsninger, hvorav 5 var D-Link. Samtlige av disse har jeg hatt problemer med, med forbindelser som plutselig forsvinner og routere som må restartes flere ganger i uken.

Kjøpte meg så en Zyxel. Den har stått på i 3 år uten et eneste problem.

D-Link sux.

Lenke til kommentar

Ta ut alle kontakter unntatt strømkabel.

Hold inne reset knappen (på baksiden) inne i 10 sekunder og vent noen minutter før du gjør noe mer.

Koble til nettverkskabel (RJ-45 eller Cat-5 kabel) fra modem til internett porten på baksiden på din DIR-655.

Koble til datamaskinen din med en nettverkskabel i en av LAN portene på ruteren din og åpne en nettleser og skriv inn 192.168.1.1.

Logg inn med brukernavn og passord, bruker å være hhv Admin/admin og admin/"blank".

Inne på GUI'en (Bilder og hvordan det er satt opp) velger du "SETUP" og velger Wireless Network Setup Wizard, enkleste og raskeste om du ikke har så mye peiling.

Velg deg så et navn på nettverket ditt (unngå bruk av spesialtegn som f.eks /&%# og bokstavene ÆØÅ), det kan selvfølgelig virke med ÆØÅ, men er ofte også et problem.

Gjennom wizarden sørger du for at du har Nettverks sikkerhet/ Network Autentication til WPA-PSK, WPA2-PSK eller Mixed WPA2/WPA-PSK. Velg deg et passord og passordet bør heller ikke inneholde ÅÆØ. Sørg for at du har WPA kryptering til TKIP, veldig vanlig at man har valget om TKIP+AES.

Det er ikke spesielt mer du skal gjøre for å få aktivert et nettverk, koble til og benyttet dette.

Lenke til kommentar

Bare for å lufte litt frustrasjon: Jeg har opp gjennom tidene brukt 6 ulike trådløsløsninger, hvorav 5 var D-Link. Samtlige av disse har jeg hatt problemer med, med forbindelser som plutselig forsvinner og routere som må restartes flere ganger i uken.

Kjøpte meg så en Zyxel. Den har stått på i 3 år uten et eneste problem.

D-Link sux.

Hehe, var enten den eller ingenting ;)

[...]

Takker! Skal prøve dette og gi tilbakemelding igjen...

Lenke til kommentar

Ta ut alle kontakter unntatt strømkabel.

Hold inne reset knappen (på baksiden) inne i 10 sekunder og vent noen minutter før du gjør noe mer.

Koble til nettverkskabel (RJ-45 eller Cat-5 kabel) fra modem til internett porten på baksiden på din DIR-655.

Koble til datamaskinen din med en nettverkskabel i en av LAN portene på ruteren din og åpne en nettleser og skriv inn 192.168.1.1.

Logg inn med brukernavn og passord, bruker å være hhv Admin/admin og admin/"blank".

Inne på GUI'en (Bilder og hvordan det er satt opp) velger du "SETUP" og velger Wireless Network Setup Wizard, enkleste og raskeste om du ikke har så mye peiling.

Velg deg så et navn på nettverket ditt (unngå bruk av spesialtegn som f.eks /&%# og bokstavene ÆØÅ), det kan selvfølgelig virke med ÆØÅ, men er ofte også et problem.

Gjennom wizarden sørger du for at du har Nettverks sikkerhet/ Network Autentication til WPA-PSK, WPA2-PSK eller Mixed WPA2/WPA-PSK. Velg deg et passord og passordet bør heller ikke inneholde ÅÆØ. Sørg for at du har WPA kryptering til TKIP, veldig vanlig at man har valget om TKIP+AES.

Det er ikke spesielt mer du skal gjøre for å få aktivert et nettverk, koble til og benyttet dette.

Prøvde nå som du sa.

Og fortsatt samme problem... :hmm:

Skjermbilde-6_zpsa612485d.jpg

Slik ser det nå ut!

Skjermbilde2-1_zpsd698e86d.jpg

Får fortsatt ikke stilt dato og tid? :nei:

Lenke til kommentar

Prøvde du å gjøre som jeg sa, koble i LAN?

Jepp, hjalp ikke.

Lysene på fremsiden blinker blått på internett og wifi tegnet når kabelen er koblet i Internett. (som det står at det skal)

Når den kobles i LAN, slukker internettlyset og LAN 1 lyser.

Lenke til kommentar

Du skal nemlig ikke koble i WAN fordi din ruter ikke er første ruter etter modem. Den skal egentlig fungere som rent AP og switch.

Gå inn på ruteren og skru av alt som heter DHCP, slå av routing etc.

Will try!

Da bør man vel også gi den ny (ledig) IP-adresse fordi den nå sansynligvis har samme IP som ruteren foran...

Og det gjør man hvordan? :hm:

Lenke til kommentar

192.168.0.1 --> Setup --> SNETWORK SETTINGS --> Router IP Address og slå av Enable DNS Relay om ikke er det fra før. Værtfall slik jeg har gjort det på min 655 som er satt AP og seff slått av DHCP.

Min router har nå 10.0.0.2 som ip da Thomsen 789 routeren fra NGT bruker 10.0.0.1

Endret av Sakiko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...