Skdine Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg går i 10 klasse, og ligger på 4-5 i karakter i både engelsk og engelsk fordypning. Begge engelsk lærerne mine sier at det jeg må fokusere på for å forbedre meg er ordforrådet mitt. Er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Har begynnt å lese i en engelsk bok, noe som funker veldig bra for meg andre ideer? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg går i 10 klasse, og ligger på 4-5 i karakter i både engelsk og engelsk fordypning. Begge engelsk lærerne mine sier at det jeg må fokusere på for å forbedre meg er ordforrådet mitt. Er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Har begynnt å lese i en engelsk bok, noe som funker veldig bra for meg andre ideer? Lese og pugge gloser. Lenke til kommentar
MariTMF Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Serier, filmer og div. på engelsk uten tekst. 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Les litt på engelske nettaviser, de bruker mange "vansklige ord". Når du finner et ord du lurer på kan du oversette det, eller bare søke etter hva det betyr. http://www.guardian.co.uk/ Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Når du leser engelske tekster, hver gang du kommer til et ord du ikke forstår, skriv det opp i en liten selvlaget ordbok. Skriv ordet og oversettelsen. Etter hvert som lista blir lang kan du repetere ordene så du er sikker på at du har lært de. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg mener det er en uting å utelukkende pugge enkeltord. Man må se det i kontekst, ellers blir det vanskelig å anvende i praksis. Det er viktig å vektlegge hvordan engelskspråklige skriver, ikke hvilke ord de putter inn i teksten sin. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg mener det er en uting å utelukkende pugge enkeltord. Man må se det i kontekst, ellers blir det vanskelig å anvende i praksis. Det er viktig å vektlegge hvordan engelskspråklige skriver, ikke hvilke ord de putter inn i teksten sin. Og det er nettopp derfor jeg skrev det jeg skrev. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Serier, filmer og div. på engelsk uten tekst. Jeg vil faktisk være så frekk og si at du vil lære ennå mer med de engelske sub-titlelsene "på" men ja, dette er nok noe av den beste treningen du kan få....og jaggu kan du ikke bare sitte der og slækken i sofan samtidig(: Endret 7. april 2013 av Countryman Lenke til kommentar
Skdine Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Takk:) da var det bare å starte! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg foretrekker å se serier og filmer uten norsk tekst (eventuelt med annen tekst) for å lære språk og forbedre ordforrådet mitt og slår deretter opp nye, ukjente ord. Av og til prøver jeg å danne egne setninger med ordene, slik at de sitter bedre. Jeg liker også å søke etter ny musikk og lese og høre på tekster. For å få tak på forskjellige dialekter og eventuelle ord som er mer frekvente enkelte steder, prøver jeg å se nyhetssendinger og intervjuer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå