Gå til innhold

[Løst] PCen min er besatt, starter av seg selv hver natt. Noen som er god på eksorsisme?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en PC som forøvrig funker fint, forutenom demonen som bor på innsiden å starter den hver bidige natt. Og ettersom denne maskinen står i samme rom som jeg sover så finner jeg det noe irriterende.

Problemet oppsto når jeg oppgraderte fra Win 7 til Win 8. Ellers er det ikke gjort noen endringer. Maskinen starter nøyaktig kl 03.00 (Før justering til sommertid var det 02.00). Det vil si den starter ikke om jeg slår den helt av, men hvem driver vel med slik galskap. Maskinen står som regel i dvalemodus, og det er da den våkner til live igjen.

Jeg har sjekket at det ikke er noen tidsstyring av windows update eller antivirus. Det var de to tingene jeg klarte komme på. Dette er en stasjonær maskin koblet til TVen, så det er minimalt med programmer installert på den. Hovedsakelig bare XBMC, Utorrent + det essensielle.

Så er det noen som har tips til hva annet det kan være som vekker demonen fra dvale? Forslag til videre feilsøkning?

post-16510-0-53955100-1365083517_thumb.png

Endret av phax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du har slått av automatiske oppdateringer? Og sjekk det jeg har markert med rødt i bildet under. Klokken 0300 er standard tid for både automatiske oppdateringer og automatisk vedlikehold i Windows. Men så lenge det ikke er huket av på at den skal aktivere datamaskinen automatisk, så skal den jo ikke gjøre det. Jeg bruker jo f.eks alltid hvilemodus på mine bærbare pcer med windows 8, og de blir jo ikke startet opp hver natt.

040413update1.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan det er mulig, men du har helt rett. Det var her problemet lå, enda dette var det første jeg sjekket :huh: Men alt går vel ann når man er blind og inkompetent!

Takker for hjelpa hvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...