Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rar lyd fra høytalerene

Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg feks ser på videoer på youtube eller andre videoer andre steder eller hører på musikk på PCen så kommer det etter noen minutter en "drrr" lyd fra høytalere, ser ut som videoen stopper også litt men er ikke sikker. dette varer aldri mer en i ett sekund, men det er ganske irriterende.

Dette kom nå nyligt, har ikke endret noen ting på PCen (drivere osv...)

Noen som vet hva skjer?

Endret av bigggan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke mulighet til å teste med en annen kabel, eller kanskje spille av musikk fra mobilen på høyttalere en liten stund for å se om du hører det samme?

Jeg tar det for gitt at du ikke har noen støykilde som mobilen i nærheten av elementene?

Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som mobilforstyrrelse, og dette er nyligt og har hatt telefonen mye lengere.

Er likksom som lyden "skipper/stopper" på lyden og med det lager den rare brr/drr lyden.

Tror bildet fryser også.

Kablene fulgte med Creative høytalerene og har ikke andre jeg kan teste med.

skal se om mobilen lager sånn lyd gjennom høytalerene

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Det høres ut som "cpu hiccup". Det er garantert noe mer riktig å kalle det, men det er det eneste jeg kommer på akkurat nå. Hadde dette selv på pcen jeg har nå og den jeg hadde før og da hjalp en bios oppdatering. Det kan også være harddisk relatert. Spesielt har Intel hatt et problem med et av sine chipset hvor Windows installerer en gammel driver via Windows Update (Intel Rapid Storage Technology). Du kan sjekke om du har noen uoppdaterte intel produkter ved å gå hit.

Lenke til kommentar

tror han mente at du skulle prøve å koble høytalerene til en annen lydkilde for å se om det er pc-en eller høyttalerene. Siden bildet også fryser så tipper jeg at det ikke er høytalerene.

Det var det jeg mente, at jeg skulle prøve koble høytalerne i mobilen og se om det var høytalerene ogikke PCen.

Lenke til kommentar

Det høres ut som "cpu hiccup". Det er garantert noe mer riktig å kalle det, men det er det eneste jeg kommer på akkurat nå. Hadde dette selv på pcen jeg har nå og den jeg hadde før og da hjalp en bios oppdatering. Det kan også være harddisk relatert. Spesielt har Intel hatt et problem med et av sine chipset hvor Windows installerer en gammel driver via Windows Update (Intel Rapid Storage Technology). Du kan sjekke om du har noen uoppdaterte intel produkter ved å gå hit.

Det funket ikke, fikk bare blåskjerm, uansett så tror jeg ikke at jeg har noe fra intel i PCen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...