Cuneax Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Dropbox-konkurrent endelig ute av beta.Lag din egen nettsky med AeroFS Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Gratis- og open source-alternativ. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hva skal en med alle disse skylagringstjenestene når det finnes OwnCloud? Litt skuffa over at HW.no ikke har kjørt en test av denne. Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Tester OwnCloud på Windows 7 og IIS akkurat nå. Det fungerer, men det er et par alvorlige bugs på denne plattformen (og noen som ikke er like kritiske) som må fikses fortsatt - de fleste relatert til forward/backward slash problemet som oppstår pga forskjellene mellom Linux og Windows filepaths. Hvis noen andre vil prøve OwnCloud, anbefaler jeg derfor å bruke Linux-versjonen dersom mulig, for å unngå mest mulig hodepine, evt. se lenger ned for tips for å kjøre det på Windows 7 med IIS. Android app-en ser ut til å fungere ganske bra, den koster 6 kr på Google Play. Skal man bruke Desktop Sync vær obs på at installasjonen ikke fungerer hvis du har spesialtegn som æ-ø-å i passord/brukernavn. For å få OwnCloud 5.0.3 til å fungere på Windows 7 med IIS måtte jeg gjøre følgende fiks: Etter installasjon, åpne filen under "inetpub/wwwroot/owncloud/apps/gallery/lib/thumbnail.php" i en teksteditor som f.eks. Notepad++ eller vanlig Notepad, og søk og erstatt følgende setning: if ($parent !== '/' and $parent !== '') med if ($parent !== DIRECTORY_SEPARATOR and $parent !== '') Endret 6. april 2013 av TN;) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg bruker Linux-versjonen og har null problemer, men likevel dårlig at de ikke har tilpasset IIS ordentlig siden de tydeligvis satser tungt på at bedrifter skal bruke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå