erik_augl Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hei, Kjøpte en ny ASUS U500VZ for 2 uker siden, når jeg skulle bruke pcen idag fikk jeg bare opp følgende melding(vedlegg)(siste kollonne står det. Har SSD disken kræsjet allerede :S ? Siste kolonne som mangler på bildet til høyre ser slik ut : Bootable NO NO Mvh Erik Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 har du en usb-pinne koblet til? Lenke til kommentar
erik_augl Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Nei, Har koblet ut alt av kabler/utstyr til pcen, men det er 2 SSD disker i den fra fabrikk. http://www.multicom.no/U500VZ-Ultrabook-15e6-IPS-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-3612QMe-8GBe-2x-128GB-SSDe-GeForce-GT-650M-2GB-GDDR5e-WiDie-USB3e0e-BT4e0e-Windows-8-ASUS/cat-p/c/p5201652 Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 skjer når du går inn på konfigurasjon da? noen åpenbare feil der? Lenke til kommentar
erik_augl Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 først kommer bilde på første posten opp, derretter kommer jeg inn på bios etter noen sek. Trykker jeg ctrl+ l får jeg opp denne menyen, har ikke trykket på noe her enda. Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 trykk ´4 recovery volume options´ under main menu helt øverst der og se hvilke alternativer du får opp. du har vel ikke så mange personlige filer der innpå enda kanskje? siden du bare har hatt den i 2 uker tenker jeg på Lenke til kommentar
erik_augl Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 kanskje ikke så lett å se på bilde, men kan kun trykke på 2,3 og 6 Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 okei, men har du en windows dvd/usb? da kan du eventuelt gå inn der å se hvordan diskene ser ut i enhetsbehandling. ellers er det valg 2 delete raid etterfult av valg 1 create raid for å så installere windows igjen hvis ikke det første fungerer. sikker på at du ikke har fiklet til noe før dette skjedde? Lenke til kommentar
erik_augl Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 (endret) har ikkje fått laget noe backup enda gikk ifra pcen på pulten igår kveld og når jeg stod opp så sto bios menye oppe Endret 4. april 2013 av erik_augl Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 tror jeg må overlate scenen til noen andre Lenke til kommentar
erik_augl Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 OK, men takk for hjelp men hva vil det si å " delete raid"? Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 du har du harddisker slått sammen til en, det er et "raid". når du laster en fil inn i harddiskene blir den filen delt på to og de fordeles på harddiskene. hvis du sletter raidet vises begge harddiskene som hver for seg. grunnen til at jeg foreslo det var at du da etterpå kan skape et nytt et, og installere windows på nytt igjen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Tror nok den ene SSD'en er død eller noe meget galt med den. I RST menyen vises det kun en av SSD'ene som "Physical devices", det burde ha vært 2 SSd'er. Uansett er RAID0 røket, og kan neppe reddes. Endret 4. april 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
erik_augl Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 ok takker for all hjelp får sende en melding til reklamasjon da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå