Gå til innhold

Spondylose i schæfer tipen min snart 10 år


Gjest Slettet+1342

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1342

Min herlige schæfer tipse fikk diagnosen spondylose ved røntgen for et par uker siden og vetrinær anbefalte å bruke rimadyl. Jeg har kuttet ned på rimadylen og bruker rundt havparten av anbefalt dose.

 

foreløbig ser det ikke ut som min schæfer har det vondt, hun har ikke noe problemer med å reise seg etter hvile og er gal etter å løpe etter pinner og drive søk.

 

jeg som "mor" er konstant nervøs når jeg kaster en pinne/ball og om hun plutselig skulle hyle til av smerter og halte som hun gjorde før røntgen undersøkelsen.

 

Bør jeg fortsette med rimadyl eller burde jeg ta sjansjen å droppe medisinene ettersom hun virker alright nå.

 

Andre med samme erfaringer og eventuelt erfaringer når de oppdager at de gjør dyret vondt værre..... uff.

 

Tusen takk for svar og vær gjerne helt ærlige. Trenger ikke å sy puter under armene.

Endret av Slettet+1342
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1342

Jeg har kuttet ned på egenhånd, men vetrinæren sa at jeg kunne se ann formen hennes og bruke mindre hvis hun virket bedre. men kanskje jeg burde ha henne på full dose hver dag fo å unngå skjulte smerter. Tipsa mi er desverre en som ikke gir mye lyd fra seg ved smerter, men jeg kan se det på øynene hennes og holdning hvis noe er galt.

 

Men det værste av alt er, jeg har altid sagt at når den dagen kom når hunden måtte bruke medisiner fast så var det på tide..... Jeg vil absolutt ikke være en som gir min hund medisiner for å forlenge livet hennse for min del. Hvordan kan jeg egentlig være sikker på at hun ikke har det kjempevondt selv om hun går på rimadyl. Skikkelig dilemma, virker Rimadylen så bra at hun kan gå på de i en lang periode, eller gir jeg henne medisinene av egoistiske grunner. fryktelig vanskelig. Det har vært henne og meg i ti år.

Lenke til kommentar

Familiehunden har gått på rimadyl for spondylose fast i flere år. Han er nå 12 år :) Ser ikke noe problem med det så lenge hunden ikke har det vondt. Hos hunden jeg snakker om henger det mye sammen med været. Kaldt og rått vær og når temperaturen svinger veldig er ikke så godt for han.

 

Hvis du er bekymret ville jeg som sagt snakket med dyrlegen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1342

Å godt å høre at noen "Rimadyl brukere" har det fint over en lengre periode :)

 

Jeg tror nok at skrekken ligger også mest hos meg selv, jeg er livredd for å gjøre henne vondt. Jeg må lære å slappe av og bare la henne kose seg ute med løping og trening.

Men jeg løfter henne opp i bilen og passer på at vi ikke går i trapper ala Eifeltårnet.

 

Men jeg kan også se på pluss siden, hun er en schæfer og er helt HD FRI i tillegg til alle blodprøver ect er kjempefine.

 

Tusen takk for svar, og jaggu må jeg også bli flinkere til å snakke med dyrlegen. de er tross alt kjempeflinke de jeg bruker. Og jeg har brukt en stor slump kr hos dem, så de får bare venne seg til telefonsamtaler fra meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...