VargAamo Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Forlater Webkit og lager noe eget.Google bytter motoren i Chrome-nettleseren Lenke til kommentar
nogen Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Jaja, kanskje jeg skulle lese litt grundigere før jeg slenger meg utpå... Operas overgangen til "webkit" var kanskje bedre planlagt enn det man har lest gjennom media Endret 4. april 2013 av nogen 1 Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 DVS at vi får enda en "stor" motor... Trident, Gecko, Webkit og nå Blink. Vil ikke det medføre "mer" arbeid i utvikling av websider, ettersom man har flere rendringsmotorer å frholde seg til, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hørte Opera også skulle bruke denne, stemmer dette? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hørte Opera også skulle bruke denne, stemmer dette? Hvorfor gidder noen ikke lese artikkelen før de kommenterer? Det ligger til og med linker for ytterligere lesing... 6 Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 DVS at vi får enda en "stor" motor...Trident, Gecko, Webkit og nå Blink.Vil ikke det medføre "mer" arbeid i utvikling av websider, ettersom man har flere rendringsmotorer å frholde seg til, eller tar jeg feil? Du tar feil, fokuset, særlig og spesielt for Opera er å følge -webstandarder-, lager man websider etter standarder og ikke etter "nettlesern", så skal dette gå knirkefritt. Dog er de fleste webdesignere fullstendig blokkerte på hva webstandarer er, og burde ikke jobbet med det i utganspunktet. Men jo mer fokus på det, og p åde større motorene, så blir de tvinget til å gjøre dette, og det er bare bra! Lenke til kommentar
Eminem1332 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 De burde heller fikse Chrome til Android. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg klarer ikke helt å riste denne småsure følelsen jeg har hatt en stund om at Operas egentlige motiver er å gjøre seg selv så attraktive som mulig for oppkjøp av Google ... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg klarer ikke helt å riste denne småsure følelsen jeg har hatt en stund om at Operas egentlige motiver er å gjøre seg selv så attraktive som mulig for oppkjøp av Google ... Skal dem betale med monopolpenger mener du? 2 Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 https://plus.google.com/116560594978217291380/posts/AeCnq76cAXb Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Og med det blir Chrome enda bedre! 1 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Uff trenger vi virkelig enda en? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hørte Opera også skulle bruke denne, stemmer dette?Hvorfor gidder noen ikke lese artikkelen før de kommenterer?Det ligger til og med linker for ytterligere lesing... Det er for å kunne poste flere innlegg. 90% av det man leser i debattforumet gir ingen verdi. Organiseringen er direkte håpløs når svar på innlegg vises som en ny post med kopi av originalen. HW burde gå over til Disqus. Lenke til kommentar
Venator Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Noe annet artig som dere burde nevne er at de ikke skal bruke prefixer lengere for css (Noe av det samme Mozilla gjør), men heller ha en av/på funksjon for eksperimentele funksjoner Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Skal dem betale med monopolpenger mener du? Jeg kan ikke helt si at jeg forstår hva du mener her. Sist jeg sjekket var ikke dybden på Google's pengepung noe problem, nesten uansett hva de skulle ha lyst til å kjøpe. 1 Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Opera kommer nok til å bruke blink også: http://www.brucelawson.co.uk/2013/hello-blink/ Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Betyr dette at jeg får Google snikende rundt inne i Opera'en min? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Betyr dette at jeg får Google snikende rundt inne i Opera'en min? Ja, du bir en del av google botnettet og du vil nå bli en hjerneløs slave som kun vil tilbe google. 1 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 http://tech.slashdot.org/story/13/04/03/2125246/blink-google-is-forking-webkit <-- denne oppsumeringen syntes jeg var mye bedre =) In the short term, Blink will bring little change for web developers. The bulk of the initial work will focus on internal architectural improvements and a simplification of the codebase. For example, we anticipate that we’ll be able to remove 7 build systems and delete more than 7,000 files—comprising more than 4.5 million lines—right off the bat. Over the long term a healthier codebase leads to more stability and fewer bugs.'" Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 DVS at vi får enda en "stor" motor... Trident, Gecko, Webkit og nå Blink. Vil ikke det medføre "mer" arbeid i utvikling av websider, ettersom man har flere rendringsmotorer å frholde seg til, eller tar jeg feil? Før var det 4 som var store nok til at man burde teste i dem: Trident, Gecko, Webkit og Presto. Nå er det fortsatt fire store: Trident, Gecko, Webkit og Blink. I utgangspunktet gir flere renderingsmotorer merarbeid i utvikling av websider. Men hvis man ikke har mange nok motorer som holder hverandre skjerpa kan noen kjøre solo og avvike fra standardene, dette gir over tid 100 ganger mer merarbeid, og var det som skjedde i den epoken IE hadde tilnærmet monopol. For øvrig er en betydelig mer interesant nyhet den nye motoren "Servo" fra Mozilla og Samsung: https://blog.mozilla...browser-engine/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå