Gå til innhold

Installere windows 7 på en 2,5" disk fra laptop (problemer)

Anbefalte innlegg

Prøver å installere W7 på en 2,5" disk fra en laptop der han byttet ut med en SSD.

Harddisken har 5 partisjoner..

1.partisjon: 1000MB OK (Gjenopprettingspartisjon)

2.partisjon: 260MB OK (EFI-systempartisjon)

3.partisjon: 1000MB OK (OEM-partisjon)

4.partisjon: 676.30GB NTFS OK (Primærpartisjon)

5.partisjon: 20.00gb OK (Gjenopprettingspartisjon)

Når jeg installerer windows 7 på Primærpartisjonen så får jeg dette opp: Windows cannot be installed to this disk. The selected disk is of the GPT partition style.

Noen som har peiling hvordan jeg får fikset?

Og hvordan jeg får fjernet iallefall gjenopprettingspartisjonen på 20gb?

Lar seg ikke formatere..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har BIOS og ikke UEFI må du konvertere disken fra GPT til MBR. Du kan bruke diskpart til dette, som du åpner i kommandolinja du finner i reparasjons-/gjenopprettingsmenyen. Når du har åpnet kommandolinja kjører du følgende kommandoer:

diskpart

list disk

select disk <harddiskens nummer fra lista>

[clean (valgfri, denne sletter alle pasrtisjonene og data på disken)]

convert mbr

Lenke til kommentar

Jeg får ikke bootet fra CDROM. Hver gang jeg prøver, står det 'Booting from CD.....' før det hopper ned et linjeskift hvor det står 'Operating system not found.......'

Jeg vet at Windows-CDen er ok siden jeg har brukt den til å installere andre PCer.

Edit: Kan det være CDROM-stasjonen som er på kanten av stupet?

Endret av Pinng
Lenke til kommentar

Har installert w7 på 2,5" disken no, og skulle bruke disken på HTPC min, men han finner ikke boot device, selv om han finner det på stasjonærn..

Noen tips ?

Har ikke optisk drev på HTPC og har ikke minnepenn så jeg installerte w7 via stasjonærn..

Lenke til kommentar

Gjorde det uten å koble fra originialdiskene ja.

Burde jeg ha gjort deT?

Har itilleg overført w7 installasjonsfilen på en externdisk, men når jeg booter opp fra externdisken på HTPC'n så skjer det ikke noe, kommer bare en - øverst i venstre hjørne..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...