Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i halebeinet/ræva

Storkman

Anbefalte innlegg

Ikke bekymre deg, tvilling er som regel ikke noe problem, bare sørg for å få det behandlet raskt.

Kondulerer med diverse andre ulemper. Bare ha en positiv holdning så blir alt bra.

Skal også nevne at om det er tvilling, så vil det IKKE bli bedre over tid!

Selverfart, operert to ganger selv for dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Skal også nevne at om det er tvilling, så vil det IKKE bli bedre over tid!

Selverfart, operert to ganger selv for dette.

Har vært operert tre ganger for tvilling nå, sist gang var for halvannet år siden. Har ikke merket noe symptomer som tyder på tilbakefall. Det blir bedre over tid, bare man følger legens råd, rådet jeg fikk var å unngå stille sitting over lengre tid. Har fulgt dette rådet nå og bank i bordet ikke merket noe siden.

Jeg tviler dog på at OP har tvilling. Hadde han hatt det ville han merket dette komme gradvis og tvilling har flere symptomer en kun smerte ved haleben regionen. Det høres ut som om det kan være en kvise. Dra til legevakten så setter de hull på den.

Lenke til kommentar

Om det ikke har bedret seg til mandag ringer jeg og får en time. Får håpe det ikke er tvilling da det ikke kunne komt på noe verre tidspunkt.. reiser til Malta når jeg er ferdig med VG3 til sommeren, og har ikke tid til en rekke operasjoner..... :hrm: (Høres forøvrig skummelt ut at mye stille sitting kan forårsake dette, da jeg sitter veldig mye stille. Er på skolen fra 8-16, drar 1 time på trening og sitter som regel resten av dagen helt stille i en stol og spiller poker.

Lenke til kommentar

Høres veldig rart ut at det skulle gjøre vondt over natten. Med meg tok det mange uker. Merket litt ubehag, som senere ble til smerter. Alt dette lenge før noe synliggjorde seg i halebenregionen,

Første gang jeg la merke til det satt jeg faktisk på TG i påskeferien. Trudde først jeg bare hadde vondt i ræva etter all stillesittingen. :)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Den lillkulen som var der for ett par dager siden er nå blitt gigantisk og jeg klarer verken ligge, stå eller sitte. Er klissvåt av svette etter en helt jævlig natt med smerter, tror jeg bare tar og ringer legevakten nå i dag.. dere som har operert, hvor lang tid tok det før dere fikk operere? Evt fikk dere noe smertedempende eller noe hos legen?

Lenke til kommentar

Ja, kom deg til legevakten. Hvor stor er denne kulen? På størrelse med en 20-kroning, elns? Da er det som sagt sikkert bare en kvise og når de skjærer hull på den vil du merke mindre smerter ganske kjapt. Du får selvfølgelig smertestillende hvis det gjør vondt, en slik kvise kan gjøre sinnsykt vondt har hatt det selv. Spesielt når du sitter på den

Ventetid på operasjon kan ta alt fra noen uker til flere måneder alt ettersom hvor mange som er foran deg i kø

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Har helt jævlig vondt i halebeinet/helt oppe ved rumpa. Klarer ikke ligge på ryggen eller sitte på en vanlig stol mer enn 5 minutt før jeg bare må opp å stå/legge meg på magen... dette kom helt ut av ingenting i går når jeg våknet.. noen som har peiling på hva det kan være?

mitt råd: Ikke spør om medisinsk råd på et internett forum og få ræva di til en lege asap Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Hvorfor kan man ikke spør på et internett forum? Er da tydeligvis flere her inne som har erfaring fra akkurat dette og kan gi råd. Hadde tenkt å vente til over helgen med å dra til legevakten, men mtp smerten har blitt mye verre drar jeg som sagt i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Hvorfor kan man ikke spør på et internett forum? Er da tydeligvis flere her inne som har erfaring fra akkurat dette og kan gi råd. Hadde tenkt å vente til over helgen med å dra til legevakten, men mtp smerten har blitt mye verre drar jeg som sagt i dag.

ingen som nekter deg å spørre. Men ingen her som kjenner sykdomshistorien din og si flere forteller at de har opplevd det samme men det gikk over så de gikk ikke til lege også gjør du det samme, men seks måneder senere får du vite at det som kunne vært fikset da nå har utviklet seg så langt at det er langt alvorligere enn det kunne vært.

Poenget er; gå alltid til lege. Du kan spørre så mye du vil på internett men det vil nok heller stresse deg mer enn å berolige deg :closedeyes:

Lenke til kommentar

Du burde hørt på oss når vi sa "kom deg til legevakten snarest". Nå er nok sannsynligheten for at du trenger operasjon større.

Lenke til kommentar

Tilbake fra legen. Han hadde personlig aldri sett så mye betennelse i halebenet før, 2 leger som sto og pressa ut gørr og dritt i 30-40 minutt.. la inn ett plastrør og det skal jeg visst skifte hver eneste dag de neste 10 dagene. Blir både tidskrevende og dyrt dette her.. begynner på antibiotika i dag også..

Endret av Storkman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noen tvilling, hadde det vært tvilling ville de snittet den opp, fjernet all grumset inne i den og gitt deg beskjed om hyppig grønnsåpebad til de får opperert den bort. Det er vanlig prosedyre for den slags. Hvis det er en tvilling har legene gjort en slett jobb og den vil garantert komme tilbake. Antibiotika hjelper i hvertfall ikke hvis det er en tvilling.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Det er ikke noen tvilling, hadde det vært tvilling ville de snittet den opp, fjernet all grumset inne i den og gitt deg beskjed om hyppig grønnsåpebad til de får opperert den bort. Det er vanlig prosedyre for den slags. Hvis det er en tvilling har legene gjort en slett jobb og den vil garantert komme tilbake. Antibiotika hjelper i hvertfall ikke hvis det er en tvilling.

Jo, det er en tvilling. Nettopp det de har gjort, har vært på legevakten hver dag i en uke nå og fjerna all guff og rensa. Har vært hos 5 forskjellige leger, og dette er standard prosedyre. Man prøver selfølgelig å fjerne den uten operasjon først

Operasjon skal visstnok bare være absolutt nødvendig om tvillingen er grodd innenifra. Mange er heldige og slipper unna uten operasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...