Storkman Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Har helt jævlig vondt i halebeinet/helt oppe ved rumpa. Klarer ikke ligge på ryggen eller sitte på en vanlig stol mer enn 5 minutt før jeg bare må opp å stå/legge meg på magen... dette kom helt ut av ingenting i går når jeg våknet.. noen som har peiling på hva det kan være? Lenke til kommentar
Storkman Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Ingen som har peiling? Har tentamen i morgen, blir å sitte 6-7 timer stille så er rimelig fucked... Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg hadde noe lignende for noen år siden, og var for flau til å gå til lege med det. Det gikk over av seg selv etterhvert, men det tok ganske lang tid. Mitt tips er, oppsøk lege dersom du ikke er sjenert. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Ingen som har peiling? Har tentamen i morgen, blir å sitte 6-7 timer stille så er rimelig fucked... Oj dere hadde tentamen tidlig! Hvis du ikke vil oppsøke lege og få sykeerklæring eller hva det nå heter, så bli hjemme imorra. Tentamen er fæl nok som den er.. Lenke til kommentar
Storkman Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Hehe ja russetid nå snart så vi må få unnagjort alle tentamene før det. Har allerede vært borte 2 dager denne uken, og kan ikke være borte så mye mer om jeg skal få karakterer siden det er maks 15-20% fravær, så får vel bare presse meg igjennom det.. Jeg hadde noe lignende for noen år siden, og var for flau til å gå til lege med det. Det gikk over av seg selv etterhvert, men det tok ganske lang tid. Mitt tips er, oppsøk lege dersom du ikke er sjenert. Hva er ganske lang tid? Snakker vi dager, uker eller måneder? Forstår ikke hva en lege på magisk vis kan gjøre annet enn å fortelle meg hva det er, så får vel bare vente sånn som du gjorde.. Lenke til kommentar
Mr. Krangle Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Har helt jævlig vondt i halebeinet/helt oppe ved rumpa. Klarer ikke ligge på ryggen eller sitte på en vanlig stol mer enn 5 minutt før jeg bare må opp å stå/legge meg på magen... dette kom helt ut av ingenting i går når jeg våknet.. noen som har peiling på hva det kan være? Ingen som har peiling? Har tentamen i morgen, blir å sitte 6-7 timer stille så er rimelig fucked... Jeg husker ikke helt hvordan det var på videregående, men du må jo ta kontakt med skolen og forklare problemet. Det beste hadde vært om du kunne tatt tentamen på et senere tidspunkt. Om du blir nødt til å gjennomføre: Møt opp og si ifra høyt til læreren som er der / vakta om at du har grusomt vondt i korsryggen (et hvit løgn så du slipper å bli ledd av) og ikke klarer å sitte mer enn 5 min. rolig på stolen før du blir nødt til å skifte arbeidsstilling. Du kan faktisk stå på knærne en stund om du tar med deg en eller flere puter, da vil du forhåpentligvis kunne få gjort nok til å slippe å stryke. Sånn er det bare inniblant at man må bite tennene sammen og gjøre det (uansett hva). Lykke til! Lenke til kommentar
tole Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 De kan jo låse deg inn på et eget rom så kan du ligge på magen og løse oppgaver. Antar en lege kan fikse noe symptomdempende til deg, men da må du ordne deg en hastetime tidlig i morgen evt høre med legevakten i dag. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Har helt jævlig vondt i halebeinet/helt oppe ved rumpa. Klarer ikke ligge på ryggen eller sitte på en vanlig stol mer enn 5 minutt før jeg bare må opp å stå/legge meg på magen... dette kom helt ut av ingenting i går når jeg våknet.. noen som har peiling på hva det kan være? I beste fall har du slått halebeinet. I verste fall er det noe med prostata. Eventuelt prostatitt (infeksjon) eller tom. prostatakreft. Det siste er imidlertid selvfølgelig svært usansynelig alder tatt i betraktning, men om det ikke gir seg raskt er en tur til legen og undersøkelse noe du alvorlig burde vurdere. Lenke til kommentar
Storkman Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 De kan jo låse deg inn på et eget rom så kan du ligge på magen og løse oppgaver. Antar en lege kan fikse noe symptomdempende til deg, men da må du ordne deg en hastetime tidlig i morgen evt høre med legevakten i dag. Har lest litt på lommelegen og det virker som det ofte kan være betennelse. Har vanskelig for å tro at det kommer av at jeg har slått meg, da dette kom helt av seg selv etter en vanlig natt søvn.. Er nesten sånn at man håper det er noe annet da betennelsesdempende medisiner er det siste jeg kommer til å begynne på. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Sjekk halebenet, har du en kvise der, er det en betennelse (tvilling). Det er ikke verdens undergang, rask tur til legen få litt antibiotika. Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Hva er ganske lang tid? Snakker vi dager, uker eller måneder? Forstår ikke hva en lege på magisk vis kan gjøre annet enn å fortelle meg hva det er, så får vel bare vente sånn som du gjorde.. Vi snakker måneder. Men det var i mitt tilfelle. En lege kan i beste fall gi deg gode råd eller en smertedempende salve (voltarol / voltaren?). Endret 4. april 2013 av Pinng Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Sjekk halebenet, har du en kvise der, er det en betennelse (tvilling). Det er ikke verdens undergang, rask tur til legen få litt antibiotika. Jeg har hatt en såkalt "tvilling". Det tok fire operasjoner, over flere år, før det var borte. Antibiotika fungerer kun på svært milde tilfeller. Men jeg tviler på at det er dette som feiler TS, i og med at han sa smertene kom over natta. Endret 4. april 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Godt mulig du har rett, nå er jeg ikke lege, så kan uansett ikke diagnostisere TS. Lenke til kommentar
Storkman Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Pffft.. Hvordan kommer en evt lege frem til en diagnose? Må han stå å se/ta på halebeinet da? Føles helt normalt ut, foruten en veldig liten kul som er veldig vond å ta på.. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Liten kul? Høres kanskje ut som en tvilling, alikevell. Er bare rart du fikk vondt over natten. Ja, selvsagt må legen se på/kjenne på halebeinet for å stille en diagnose. I mitt tilfelle var det et par fingre opp i rassen, i tillegg. God fornøyelse. Endret 4. april 2013 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Storkman Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Må jeg operere og helvette også da, eller er ditt tilfelle ett skrekk-eksempel?.... Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Det er worst case, vil jeg tro. Får du deg til legen kan det være problemet løser seg. - Utfra hva jeg har hørt kan tvilling være kronisk, som betyr at dette kan komme tilbake om noen år. Legen kan uansett kutte opp "tvillingen" midlertidig, og "lette på trykket". Anbefaler deg å få legetime rimelig kjapt, så du slipper alvorlig smerte. - Evt ta en tur på legevakt. Edit: du må nok ta av deg underbuksen hos legen ja. Endret 4. april 2013 av Notelitten Lenke til kommentar
Storkman Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Jesus.. brakk foten i fjor, fikk diabetes noen måneder etterpå, gallesteinsanfall i november/desember, gallesteinsanfall i mars (skal opereres snart) og nå dette.. kan vel like gjerne bare få kreft å dø sånn egentlig Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Ikke bekymre deg, tvilling er som regel ikke noe problem, bare sørg for å få det behandlet raskt. Kondulerer med diverse andre ulemper. Bare ha en positiv holdning så blir alt bra. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Må jeg operere og helvette også da, eller er ditt tilfelle ett skrekk-eksempel?.... Min opplevelse er dessverre ikke et skrekkeksempel. Som oftest må det operasjon til, og som oftest flere. Det er stor sjanse for tilbakeslag etter en operasjon. Disse inngrepene er så vanlige at det finnes egne spesialister som utfører disse operasjonene flere ganger om dagen. Endret 4. april 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå