Geir D Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hei. Jeg planlegger å skaffe meg et nytt objektiv til mitt EOS 650D. I dag har jeg kun kit linsen (18-55mm EF-S IS II), og jeg ønsker å ha muligheten til å ta bilder av ting litt lenger borte. Budsjett er 3000-4000 kroner. Det er spesielt to objektiver, i entry level klassen, fra Tamron jeg vurderer. Det ene er: Tamron AF Di II VC 18-270 PZD Det kan kanskje erstatte kit objektivets bruksområder også, og ligger for tiden til 3285,- hos fotovideo.no Det andre er: Tamron SP DI VC 70-300mm F4-5,6 Det har noe større kapasitet til å slippe inn mere lys ved full zoom, men vil ikke kunne erstatte bruksområdet til kit linsen. Den ligger på 2739,- hos fotovideo.no Har noen her erfaring med en eller begge av disse? Jeg regner med å gå til innkjøp når skatteoppgjør / feriepenger er på plass. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Se denne tråden om eksakt samme tema: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1498300 Forskjellen (bortsett fra zoomområde) er ikke først og fremst lysstyrke - det er bildekvalitet. 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Tamron 70-300 VC er faktisk svært bra og kan trygt anbefales. Helt super bildestabilisator og overraskende skarp og god i forhold til prisen. Passer jo fint å ha den i tillegg til det objektivet du har fra før av. Mye bedre optisk enn 18-270. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Se denne tråden om eksakt samme tema: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1498300 Forskjellen (bortsett fra zoomområde) er ikke først og fremst lysstyrke - det er bildekvalitet. Takk skal du ha! Hvorfor greide jeg ikke å finne den tråden når jeg søkte på eksakte fraser som står allerede i første post? Må være PEBCAK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå