Peaanut Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg har nylig kjøpt et NZXT Phantom full tower kabinett(link) og har et Asus P8Z77-V(Link) og har et lite problem. Viftekablene til Viften på toppen og bak på kabinettet er begge "Hanner"(3-pin) og passer dermed ikke til hovedkortet. Er jeg nødt til å kjøpe overgang slik at det passer til kabinettet eller vet dere om noe jeg kan gjøre? Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Er viftene hann? Det har jeg aldri sett før... Helt sikker på det? Tror ikke du finner en hunn-hunn kabel. Da ville jeg heller ha kjøpt en 3pin hunn til molex og koblet viftene direkte til PSU-en. Lenke til kommentar
Peaanut Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Er viftene hann? Det har jeg aldri sett før... Helt sikker på det? Tror ikke du finner en hunn-hunn kabel. Da ville jeg heller ha kjøpt en 3pin hunn til molex og koblet viftene direkte til PSU-en. Kan du linke en sånn 3-pin til molex-kabel? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hmm... Klarer faktisk ikke å finne noen på norske nettbutikker. Men det er noe sånt du trenger: http://www.amazon.com/Cable-CB-4F-3F18-4-pin-Molex-Female/dp/B004AQVIOM Lenke til kommentar
Peaanut Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Noe annet jeg muligens kan gjøre? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Ser ut som at det er en fan controller på kabinettet ditt. Prøvd den? Ser ut som at det skal være hunnplugger der. Så kobler du bare viftestyringen til PSU-en med molex. Lenke til kommentar
Peaanut Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Ser ut som at det er en fan controller på kabinettet ditt. Prøvd den? Ser ut som at det skal være hunnplugger der. Så kobler du bare viftestyringen til PSU-en med molex. Kan teste når jeg kommer hjem, svarer på tråden her senere i kveld Lenke til kommentar
Peaanut Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Fant ut hva det var Fant en 4-Pin bred HANN som passet til en 4-pinn HUNN slik at viftene fikk strøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå