zyp Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Skulle så gjerne hatt en slik selv... Men jeg skulle hatt en lcd i fronten, og kjørt customlaget linuxinstallasjon da... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 så liten som den er kan du bygge den inni en amiga500 kabinett og da. modde legge til vindu og kalle den amiga5k. Du kommer sikkert til å vinne casemodd compoen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Et fint stykke arbeid må jeg si.... Husker godt sist jeg var like misunnelig som jeg er nå. Det var tidlig på 80-tallet da brodern fikk Apache-sykkel før meg.... Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 vel hadde jeg hatt sliker skills som deg hadde værden blitt "begravd" i pc'er osv ....står MASSE respekt i det prosjektet der ja det skal sies Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 skjer det no snart drspawn? baj teh vej: fint å se at fjortisser forstatt lever Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 skjer det no snart drspawn? Kommet et stykkke videre ja, men fikk plutselig en haug med forefallende arbeid i fanget som må prioriteres. Har satt sammen maskina og kjørt en skikkelig "stresstest", alt ser ut til å tåle påkjenningene. Det eneste er at North/Southbridge (kjøles av samme kjøler) blir skikkelig varme. Men har lest endel på Viaforumene og det ser ut til at det er normalt. Det kan være jeg kommer med en mod som forbinder N./S. brigekjøleren til CPUkjøleren. CPU ligger på en imponerende 30C-35C load!!!! Eneste som egentlig står igjen av arbeid nå er å installere TVkort, sette inn et par RC kontakter i bakplata og lage topplate. baj teh vej: fint å se at fjortisser forstatt lever Ka meine du? :-) mvh Audun Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Sinnsykt prosjekt du holder på med. Må bare si at jeg er imponert. Det TV kortet du har, har det hardware rendring av DivX, dvd +++? For en VIA 1ghz cpu er jo like rask som en 486, så den er ikke noe å spille av film med. Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 En VIA 1ghz er deffinitivt vanvittig mye raskere enn en 486!! (-Eller var det ironi?) Den er rask nok til å gjøre opptak med TVkortet, disse lagres på en server i avi format og må senere koverteres til DIVX. Bnytter jeg derimot ShowShifter til opptak lagres filene i et eget SS filformat, som tilog med mitt 800mhz kort kunne takkle realtime konvertering med. Når det gjelder avspilling av DIVX så takkler kortet dette meget godt (40-50% CPU load) Dessuten finnes det Hardware Decoding av MPEG video (DVD) i kortet. Så altså, svaret er: JO, Via 1ghz takkler dette meget godt! mvh Audun Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Sinnsykt prosjekt du holder på med. Må bare si at jeg er imponert.Det TV kortet du har, har det hardware rendring av DivX, dvd +++? For en VIA 1ghz cpu er jo like rask som en 486, så den er ikke noe å spille av film med. Det finnes ikke 486'ere over 100 MHz, så du blingser nok litt der ja... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 jo ...dx2 er ikke den på over 100 da? 133 eller 166? eller bomma du med en 0? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 For en VIA 1ghz cpu er jo like rask som en 486, så den er ikke noe å spille av film med. Regner med at den påstanden der ikke er alvorlig. Intels mmx prosessorer begynte jo på noe i nærheten av 100 MHz (eller var det 166?). Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 jo ...dx2 er ikke den på over 100 da? 133 eller 166?eller bomma du med en 0? Ganske sikker på at topphastigheten til 486-ene var på enten 100 eller 133 MHz. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 trodde ikke de kom over 100 før pentium. Har i hvertfall hatt 486 på 90 og neste oppgradering var da en pentium. Anyways VIA'en er litt svakere enn kunkurentene på samme klokke, men den rater vel litt over celron 700 (?) så den er da ganske mange ganger raskere enn en 486 spesielt med tanke på at den har adskillig raskere ram (og mulighet for adskillig mer ram) en gode gamle 486. Så..... bare fordi den rater litt under konkurentene på samme klokke er det ikke nødvendig å disse via. EPIA10000M med nehemia kjernen er spessialisert mot multimedia og takler dermed denne type aplikasjoner svært bra. Lenke til kommentar
capy Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 for det første: DX2 slutter på 66Mhz. DX4 kunne fåes i 80-100Mhz. pentium startet på 75Mhz som tilsvarte 100Mhz fra en dx4. vet ikke om dx4 gikk over 100 som standard, men det gikk an å kjøpe egne overklokkingssett. mener disse gikk til 120Mhz (i alle fall). edit: se her om du lurer på noe ang. 486. ser ut som at jeg og husket litt feil i farten:) for det andre: DrSpawn; kunne du kjørt noen tester så vi vet hvor på treet BeQuiet ligger. memtest, "hd"test og cpu test hadde vært supert! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 skjere no snart eller, jeg venter i spenning. Det er nesten ikke til å holde ut Håper den blir ferdig lenge før den 24... Igjen så sier jeg det, nydlig arbeid, denne tråden har jeg mye glede av Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 (endret) OK! Bitteliten, sinnsykt kjapp oppdatering, er noe alvorlig på farta, toget går om 30min!!!! Har altså satt sammen maskina og testkjørt denne en god stund. (Testresultater kommer.......) Alle funksjoner fungerer meget tilfredsstillende og den lever opp til forventningene mine! : Under et lite stemmningsbilde av maskina som kjører ShowShifter på min gamle BeoVision LX5500! Har også bestillt en slimline, slotload, DVD/CDRW fra www.linitx.com , en meget innholdsrik ITX nettbutikk. (JA jeg har fått lønn!) Dårlig bilde, men eneste jeg fant i farta. Det var det! mvh Audun Endret 11. juli 2004 av DrSpawn Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 kul den der da ! artig prosjekt foresten Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 foresten hva er den "kula" til vanstre der? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 det er vel på-knapp, lyse-"dings" og ir-motager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå