Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare lurte på en liten ting;

 

Tror dere at en slik psu, som det var snakk om her tidligere, klarer å kjøre et mini-itx hk, slimline dvdrom og cf kort som hd?

 

edit: skiftet spørsmål

Bruk DENNE meget hendige og lettforståelige Mini-ITX Powersimulatoren for å finne ut hvor mye maskina vil trekke med forskjellige komponenter i forskjellige situasjoner.

 

-Kort sagt vil det fungere meget bra, maksimal load med ditt oppsett er ca 32watt.

Lenke til kommentar

Leste et sted at man ikke kunne bruke vanlige 5"25 cd / dvd spillere med denne psu'en... Husker ikke hvor, var vel på en nettbutikk eller noe.

 

Men med den psu kalkulatoren så ser det jo ut som det går... Max load på 48-49W.. Har jo 10 til overs da. Men dette er vel kanskje ikke til å anbefale?

Lenke til kommentar

> _TT_

 

Det vil nok bli litt mye med en vanlig CD/DVD spiller, i visse situasjoner vil nok oppsettet trekke mer enn under DVD avspilling. Da vil du slite med et ustabilt system som gjerne finner det for godt å restarte i tide og utide (særlig i utide!).

 

Gå heller fro en av de litt kraftigere utgavene, de kommer i 60, 80, 90 og 120W utgaver også!

Lenke til kommentar

Jaja, etter å ha sett svært så mye aktivitet i dette emnet i det siste måtte jeg nesten titte litt innom.

 

Kan vel ikke gjøre annet enn å si at jeg er usannsynlig mektig imponert!

Så utrolig mye finarbeid og finurlige løsninger skal man lete veldig godt etter...

Gal ros til DrSpawn for dette utrolige prosjektet :yes:

 

Den skal vel settes i masseproduksjon nåda? :p

Lenke til kommentar
Den skal vel settes i masseproduksjon nåda? :p

He! He!

 

Noen som vil bestille? ;)

 

Oppdatering

 

Jeg lovet dere en liten oppdatering når det gjaldt software, den kommer her!

 

Jeg har i den senere tid brukt fritiden min på å få ferdig en omfattende myHTPC guide til www.myMods.net , etter å ha tittet på bildene her kan dere jo ta dere en tur over dit for å få med dere hele guiden! :)

 

 

Jeg kjører altså myHTPC på beQuiet, som opperativsystem har jeg valgt en tweaket utgave av win98, dette for å få ned størrelsen til det minimalet (har bare 512MB til rådighet!) og dessuten opp hastigheten. Med alle unødvendige features tatt ut sitter jeg igjen med en install på rundt 100MB og en boottid på ca 15 sek.

Av funksjonalitet som jeg har implementert i myHTPC kan nevnes:

 

-Se/browse film/DVD

-Browse/spille musikk/CD

-Brenne musikk til CD

-Se bilder

-Spille spill (Nintendo, SEGA, MAME mm.)

-Lese nyheter (RSS feeds)

-Internet surfing

-Værvarsel

-Se/ta opp live TV (Denne funksjonaliteten er enda ikke fulstendig implementert da jeg benytter TV kortet i min hoved PC, men det er testet og fungerer perfekt.)

 

Jeg poster nå endel bilder og lar disse tale for seg selv. Skulle dere være interessert i hvordan dette settes opp så ta dere en tur innom www.myMods.net og lese hele artikkelen der.

 

 

mini-myHTPC_23.jpg

 

 

mini-myHTPC_05.jpg

 

 

mini-myHTPC_38.jpg

 

 

mini-myHTPC_26.jpg

 

 

mini-myHTPC_30.jpg

 

mini-myHTPC_08.jpg

 

mini-myHTPC_14.jpg

 

 

mini-myHTPC_19.jpg

 

 

Dett var dett for denne gang, jeg tror egentlig jeg begynner å bli fornøyd, skulle det komme noen flere bilder fra denne kanten måtte det vel være med beQuiet i sitt rette element, nemlig under BO TVen min! :D (Er gammal altså!)

 

Kan jo nevne helt på tampen at jeg klør i fingerene etter å sette igang med et nytt prosjekt, hmmmm.... har faktisk startet! ;) På tegnebordet flyter det nå av skisser og ideblokka er nesten rabblet full, men det er en annen historie som må fortelles i sin helhet når den er klar.

 

-Sov godt og drøm søtt!

 

-Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
Jeg kjører altså myHTPC på beQuiet, som opperativsystem har jeg valgt en tweaket utgave av win98, dette for å få ned størrelsen til det minimalet (har bare 512MB til rådighet!) og dessuten opp hastigheten. Med alle unødvendige features tatt ut sitter jeg igjen med en install på rundt 100MB og en boottid på ca 15 sek.

Morsomt at du ikke har valgt en Linux-distro ettersom det som oftest er raskere og krever mindre minne ;)

Lenke til kommentar

Det kreves skikkelig gode Linux kunnskaper for å få til et godt fungerende Linux multimedia system, drivere er en komplisert affære.

Jeg har ikke drevet nok med Linux til å kunne prøve meg på noe slikt, men tar imot hjelp og gode råd for et eventuelt forsøk!

Lenke til kommentar

Det hadde vært helt sinnsykt kult om du hadde brukt linux til dette prosjektet... Hadde hjulpet på å presse prisen ned på produktet... ;)

 

Å sette opp Linux er ikke all verdens magi, og når du har programmer som MythTV, så tror jeg faktisk du ville blitt mer fornøyd om du hadde gjort det...

 

Det finnes også haugevis av meget kyndige Linux-guruer her på forumet, så om du hadde laget en tråd i Linux-forumet, så tror jeg at veldig mange ville prøvd å hjelpe så godt de kunne... :)

Lenke til kommentar

>Toolshed

 

Jeg er absolutt klar for å teste det ut, skal ta fatt i saken og se hva jeg kan få til.

 

Det som hadde vært skikkelig interessant hadde vært å benyttet seg av en distribusjon som heter "MiniMyth", det er en komplett distro bygget rundt MythTV. Det mest spesielle med denne er at den booter over nettverk, det vil si at behovet for disk ikke er til stede, det høres vanvittig fristende ut!

Lenke til kommentar

Det kjipe med MiniMyth er at den ikke har støtte for MythDVD enda :(

 

Men det er ikke alltid like lett å få ting til å gå selv med slike programmer. Jeg slet skikkelig med Matrox kortet mitt og fikk ikke til video overlay. Endte med at jeg byttet med et GF2 kort jeg hadde liggende. Så drivere er ikke alltid lett i Linux, spsiellt når man skal ha "spesial funskjoner" som tv-ut

Lenke til kommentar
Det kjipe med MiniMyth er at den ikke har støtte for MythDVD enda :(

 

Men det er ikke alltid like lett å få ting til å gå selv med slike programmer. Jeg slet skikkelig med Matrox kortet mitt og fikk ikke til video overlay. Endte med at jeg byttet med et GF2 kort jeg hadde liggende. Så drivere er ikke alltid lett i Linux, spsiellt når man skal ha "spesial funskjoner" som tv-ut

Har lest gjennom over 30 sider her nå og må si meg veeldig imponert, gratulerer :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...