Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vannkjøling? Hmmmm...... Det må bli neste prosjekt det, har faktisk aldri vært borte i det, så det skal bli spennende det! Noe skikkelig "custom" greier da seff! ;)

Må bare få sagt en ting før jeg gir dere alle det dere har ventet på!

Kanskje i motsettning til hva mange andre har sagt og ment i det siste, så må jeg få si at dette forumet er et unikt sted å "oppholde" seg, i ordets mest positive betydning. Den omtanken, varmen, humoren, interessen og absolutt ikke minst den kunnskapen som finnes her fortjener enorm ros og oppmerksomhet. Så enormt mange ulike mennesker samlet på ett sted, klart det blir uenigheter, men ikke mer alvorlige at de kan løses. Men fremfor alt, dette overskygger ALDRI den positive siden ved forumet. -Den siden som vises så tydelig i denne tråden, over 400 innlegg uten et eneste vondt ord! Den feedbacken man får her er uvurderlig og jeg kan love dere at jeg aldri hadde klart å fullføre dette prosjektet uten deres støtte og lovord med på veien. Jeg har lest gjennom HELE tråden et utall ganger, hver gang sitter jeg igjen med en utrolig god følelse, en følelse av å være en del av et stort fellesskap, en følelse av å bety noe. Og DET gjør dere alle, hver og en betyr noe både her inne og ellers ute i verden, husk det, INGEN er overflødige!

Denne tråden skal jeg ta med meg som et godt minne videre i livet! :yes:

Uff! Nå ble det kanskje litt vel personlig og "klissete", men jeg står virkelig for det jeg har prøvd å få fram her.

TAKK til dere ALLE!

TAKK!

:blush:

Men tro endelig ikke at vi er ferdig her for det! :p

Her kommer nemlig en flunkende ny og innholdsrik oppdatering til dere!

mini-DSCN3564.JPG

Først et lite morrobilde til dere, her ligger hele "byggesettet" klar til å settes sammen, man skulle fått kjøpt slike! :yes:

mini-DSCN3585.JPG

Forsåvidt et syn dere har sett før, men her er altså den siste sammensettningen i gang. Alle skruehull ble borret og gjenget på nytt for å lage skikkelig feste slik at alt skulle sitte helt "tight".

mini-DSCN3586.JPG

Kontaktene i bakplate fikk skikkelige fester, som dere kan se så er både scart og phonokontaktene nå festet med skruer til bakplata.

mini-DSCN3591.JPG

Her er kontaktene sett bakfra, festet med skruer.

mini-DSCN3607.JPG

Her er hele maskina oppmontert og alt er klart for at topplokket skal komme på plass. Jeg har enda ikke satt inn TV-kortet, men det får vente siden jeg bruker det flittig i hoved PCen min!

mini-DSCN3611.JPG

Hvordan det hele tar seg ut underifra, slett ikke så værst eller? :p

mini-DSCN3617.JPG

Her er topplokket snart på plass, slik tar det seg ut på innsiden, logoen i midten skal jo, som kjent, byttes ut med et av deres forslag!

mini-DSCN3626.JPG

Og slik tar altså "beQuiet" seg ut idet den får festet topplokket. Noe jeg deffinitivt må gjøre noe med er det grelle gule klistremerket på DVD-romen. Ellers ser jeg at det nok må "sleaves" noen ledninger og ryddes litt inne i kassa, det synes godt gjennom gitteret og plexien.

mini-DSCN3630.JPG

Og så, for første gang, "beQuiet" settes i aksjon, og lyset flommer ut! Et temmelig deilig skue, men jeg skal nok sørge for et par små brytere for å kunne slå av diverse lys, kanskje ikke like populært med full disko under filmen!

mini-DSCN3631.JPG

Et bilde tatt ovenifra, her kan man tydelig se hvor effektfult et slikt gravert og belyst plexivindu egentlig er.

mini-DSCN3635.JPG

Og til slutt, for denne gang, et nærbilde av logoen, denne skal altså byttes ut. Nå må dere vri hjernene deres en siste gang. Hva skal lyse opp midten av "beQuiet", vinneren vil få ære og berømmelse, husk det! :p

Det var det for denne gang, neste oppdatering vil, forhåpentlig ta seg av det ferdige designet på pexivinduet og en gjennomgang av software og oppsett av dette.

Takker for oppmerksomheten og ta godt vare på dere selv! ;)

Audun Lindbråten

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Nå har eg sittet og lest worklogen din i over en time.

Eg har bare en ting å si Fy F..n !!!!!

Eg har tenkt å begynne og gjøre ting med min pc å har fått plenti tips.

ting som ser vansklige er jo lette

BeQuiet er blitt en Legende!!

:green::thumbs::thumbs::green:

Edit: Skriveleif.

Endret av peet-79
Lenke til kommentar

Jeg er stum. Helt fantastisk bra jobba :D

Lite forslag: Finn noen stilrene "føtter" i en eller annen HiFi-sjappe og sett under. De må ikke være for høye, men akkurat slik at nettingsluftingen på undersiden gjør nytten sin. Men husk, bare et forslag fra meg. :roll:

LOGO: Har du en pen autograf? Riss in denne, sikkert kult ;)

Lenke til kommentar

Et nydelig stykke håndverk, Audun! Jeg har jo skrevet det før, men må gjenta det nå som maskina di er ferdig.

Snart passerer loggen din 32 000 visninger...

Ser absolutt det du skriver ang inspirasjon fra forumet til å jobbe videre. Det ER supert å få konstruktive og positive tilbakemeldinger på det man driver med. Uten positiv feedback blir nok mange gode idèer bare med idèen..

Det hadde kanskje vært ok å samlet sammen noen maskiner fra workloggene her på overklokking.no i en slags modde-workshop eller noe slikt. Hadde jo vært interessant for flere sikkert å ta en nærmere titt på de forskjellige løsnignene. Det er jo ikke alt som vises på bilder, og det kunne jo vært greit å dele litt erfaringer med andre. En idè, kanskje?

Du inspirerer!

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg har noen forslag, men jeg ville valgt en med litt mindre detaljer. Kan forestille meg at det blir litt vanskelig å mekke den der...

Men den var fin :D

Det handler kun om tolmodighet, noe jeg har intrykk av at Audun har nok av ;)

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...