Gå til innhold

Anbefalte innlegg

LinITX fører fortsatt den spilleren, til og med satt ned prisen en smule! HER ligger den!

Er dette samme spilleren? Iflg ditt tidligere innlegg var det en Samsung Slot-in du har. Den som selges LinITX nå ser ut til å være en Sony med tray.

 

Må også bare legge til at dette er en av de mest gjennomførte Custom Casene jeg har sett noensinne.

 

Du har definitivt inspirert meg til å bygge min egen HTPC :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer Mabel, jeg blingsa litt der ja! :yes:

 

 

Jeg vet ikke om jeg har sagt Samsung slot-in, det er feil. Det dreier seg om en PANASONIC "slot-in".

 

Jeg ser ellers at Mini-ITX.com nå har fått inn et par nye slim saker i shopen sin. Bla en DVD brenner, "slot-in". -Fet, men dyr, sak! Ta en titt HER, de fører også Den Panasonicen, men har den ikke på lager nå.

 

 

 

Audun

Lenke til kommentar

=>Onkel Kompost He! He! Okei, nå ble det endel missforståelser og slikt her, jeg ordla meg nok litt tåkete. Jeg mente at den Slim-DVDen jeg hadde snakket om TIDLIGERE i workloggen skulle være en Panasonic. Og jeg er HELT enig i at den jeg linka till var en dustete Sony-tray dings, må ha fått no rusk på øyet akurat da! ;)

 

 

 

Men så over til det som er litt gøyere, oppdatering!

 

Men akk! Hva har skjedd med kameraet? Vil ikke skru seg på en gang? Dustekamera! *sende inn til reparasjon*

 

 

 

Jasså et webkamera ja det kan vel brukes da eller? Hmmmmm.... Nei vel! Dårligere bilder har jeg ikke sett siden 1814! Men uansett, her er et par "tåkebilder" av noe som skulle ligne på ferdigstillelsen av topplata. Får vel føye til en skikkelig forklaring under vert bilde da.

 

 

 

 

mini-Bilde2.jpg

Her ser man skyggene av gitteret jeg fikk tak på, som dere (ikke) ser er det ganske finmasket, ikke slik "modders mesh" som jeg i utgangspunktet tenkte meg!

 

 

mini-Bilde7.jpg

Jeg kuttet det i riktig størrelse og kuttet ut en åpning i midten til pleksiplata. Deretter limte jeg gitteret skikkelig fast i ramma med "SuperEpoxy".

 

 

 

 

mini-Bilde17.jpg

Deretter var det pleksivinduet som sto for tur. Her har jeg gravert inn et "mute" symbol for det syntes jeg passet godt, men planen er at dette skal kunne byttes ut litt etter ønske og dagsform! :p -Borret 5stk 5mm hull jevnt fordelt langs kanten på skiva. I disse stappet jeg så 5stk blå leds.

 

 

 

 

 

mini-Bilde20.jpg

Disse fem ble så forbundet hele veien rundt i paralell med ledninger.

 

 

 

 

 

mini-Bilde22.jpg

SLIK

 

 

 

 

 

mini-Bilde26.jpg

Første prøveskyting, og det tar seg ikke verst ut! Det ser dere vel på disse sylskarpe bildene vel? :p

 

 

 

 

 

 

mini-Bilde28.jpg

Her er et mer oversiktlig bilde av det hele. Enda litt mer sylskerpt enn det forrige faktisk, man kan skimte noe helt der i bakkrunnen!

 

 

 

 

-Nok en gang: Sorry for helt fantastisk dårlig kvalitet på bildene, jeg LOVER å bøffe meg et nytt kamera, kanskje fgra jobben. Og oppdatere denne med skikkelige bilder! -LOVER

 

 

 

mvh

 

 

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
Glimrende design. Jobber du med ett eller annet relatert?

 

He! Neida, er foreløpig bare lærerassistent jeg. Begynner på Elektroingeniørstudiet til høsten. Men design og produktutvikling har lenge vært min store lidenskap, så har litt erfaring med slikt ettervert. Bare å jobbe litt målrettet og bevisst så får man til det man har lyst til å få til! -Stå på! :D

 

 

 

Hvilken metode bruker du for å gravere? Bare virkelig støtt håndarbeid, eller er det store maskiner inne i bildet?

 

Her er det håndarbeid som gjelder og selvfølgelig godt forarbeide. Tegnet en skikkelig tusjtegning på plexien først som jeg kunne gravere etter. Kjøpte en koneformet spiss til dremmelen, som var meget enkel å gjøre stødige og gode kutt med. Planen er å lage et par forskjelige designer i det vinduet. Her er det mulighet for å komme med ideer og forslag. Hmmmm.....! -La oss kalle det en liten konkurranse!

 

 

 

"KONKURRANSE"! :thumbs:

 

 

Dere kommer med forslag på designet på midtplata i "beQuiet" Legg ut bilder, helst svart/hvitt, jeg/vi plukker ut de to-tre beste og jeg graverer de i plexi. Dere får heder og ære og ikke minst gleden av å se deres forslag pryde "beQuiet"! Og jeg får et kult design og en utfordring. Kom gjerne med egenprodusert materiale!

 

-Nå, hva sier dere, er dere med eller?

 

 

 

PS: Ikke la loggen flyte over av milioner av enorme bilder, legg ut miniatyrer av bildet så ordner vi originalen når den tid kommer. -Takk! :yes:

 

 

 

Her er et par, raske forslag fra meg:

 

 

 

mini-bart.jpg

 

 

 

mini-alien.jpg

 

 

 

mini-super.jpg

 

 

 

 

He! Kan bli gøy! :p

 

 

mvh

 

 

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...