klikko Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 vet at det er leenge siden dette ble gjort men! helt sinnsykt bra jobba !! veldig imponert over alt du har gjort, har lest alle sidene nå!! stå på! Lenke til kommentar
xqus Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Sånn helt off-topic (nesten), har du den gamle kjøleren enda? I så fall vet du dimmensjonene på den? Jeg holder på å bygge en PC inn i kabinettet på en scanner, men har ikke fått hovedkortet enda, men kunne vært greit å vite ca. hvor høyt det blir. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Dette er den mest lettleste tråden i hele forumet! Bare positive tilbakemeldinger og utsøkt håndarbeid Denne workloggen fortjener evig bump /me bøyer seg i støvet. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 /me beordrer til å skrive en god artikkel ut av denne posten, og få ok.no til å poste den på framsida (håper at det skjer iallefall:)) Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Okay folkens, takker for all støtte og inspirasjon! -Nå har jeg endelig funnet tid og lyst til å komme meg ett skritt nærmere avsluttningen på prosjekt "beQuiet". Har jobbet, i hovedsak, med topplata. Planen fremover er å gjøre denne ferdig, ordne til en eject funksjon på "multibutton" og finpusse det softwaremessige. Men her altså, for første gang på en måneds tid, en ny oppdatering av prosjekt "beQuiet". God fornøyelse! Jeg startet med å finne designet på topplata. Den skulle slippe igjennom mye luft (være temmelig gjennomhullet), og i tillegg se nogen lunde bra ut, i stil med resten. Tanken var først å frese ut en mengde spor/sprekker og la det stå igjen et rundt område i midten til en eller annen form for "pynt". Men jeg fant ingen tilfredstillende og enkel metode for å skjære ut 30 avlange hull. derfor falt jeg på dette designet, her kunne jeg benytte meg av dremmelen istedet. Planen er å putte gitter bak de fire firkanta hullene og en gravert og opplyst plexiplate i midten. Tror det vil ta seg temmelig godt ut egentlig! Å kutte runde hull med en dremmel er ikke helt barebare, men ved å holde den som på bildet kan man faktisk kutte meget avanserte og runde mønstere helt uten problemer. Den skrå kanten som oppstår pusser man senere bort med et pusseverktøy på dremmelen. For å gjøre alle hjørnene like og for å forenkle kuttingen, borret jeg 7mm hull. Etter 6 timer med dremmelkutting satt jeg igjen med en utslitt og halvdød høyre arm og et ferdig utskjært topplokk! Her har jeg tatt av beskyttelsesteipen. -Da var det bare 2 timer med pussing igjen! Etter disse 2 timene med sliping, pussing og banning. Så satt jeg igjen med et finfint topplokk som nå bare mangler gitter, opplyst plexi, skruehull og litt pussing til for å bli ferdig. -Hmmmm....ganske mye det....! Egentlig ikke så mye innhold i denne oppdateringen, når jeg tenker meg om, men jeg er altså i gang igjen, så vent dere en ny en om ikke så alt for lenge! -Stå på! mvh Audun Endret 11. juli 2004 av DrSpawn Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Blir jo bare bedre og bedre dette.. Men hadde det ikke vært en idé å bruke en stikksag istedenfor dremelen? Med en slik rakker hadde det nok tatt betraktelig mindre enn seks timer, men resultatet ble jo strålende lell. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hva kan man si...? Dette var i mine øyne helt fantastisk! Ikke hver dag jeg leser meg gjennom 15 sider, men denne tråden var absolutt verdt det! Utrolig fin jobb du har gjort med den lille box'en! Du må jo ha fryktelig peiling på dette, så du burde nesten hatt en advarsel på børjan hvor det sto : "Don't try this at home folks, I'm a trained professional" Helt suverent! Stå på videre og Modt nytt år! Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Igjen: suverent! Du får jo fint plass til en vifte i midten av topplokket . Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) denne her skal jo være helt 100% vifteløs da... :edit: Flott arbeid Audun, STÅ PÅ!!! Endret 12. januar 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
karamba Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 godt å se at du har startet igjen! Hvor finmasket netting skal du ha på toppen? Det er jo lett for at det maskina støver ned litt med den løsningen. Visuellt derimot, tror jeg det blir veldig bra! Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 jeg for min del ville heller hatt kun plexi på topplokket, da det ser bedre ut. men dette er bare min mening. samma hva du gjør, så blir det lekkert med så mye skillz som du har. nå kom jeg til å tenke: hvilken er best, BeQuiet eller Orac3? pokker heller, at jeg må tenke så dumme tanker. nå sitter jeg sikkert i timesvis og tenker på det dumme spm'et. *slå meg selv i hodet med hammer* jaja. stå på DrSpawn. detta blir bra Lenke til kommentar
xtreX Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 jeg kan bare si en ting, bra jobbet.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Genialt Egon! Funnet ut hvor mye tid du har brukt på det til nå? Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 JIHA! Det er meg en glede å se at du er igang igjen! Ypperlig dremel kutting det der Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Mycket seksi! Asus' DiGiMatrix må nok sjå seg grundig slått Fortsett slik! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Nice, minner litt om sidedøra på skyhawk'en min... Hvor stort er hullet i midten, og hvordan skal du lyse opp? Skal det være matt plexi, eller klar? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Hvor finmasket netting skal du ha på toppen? Det er jo lett for at det maskina støver ned litt med den løsningen. Tenkte meg egentlig slik grov alurist med 6-kantede hull, også kalt "modders mesh". Slik: Eller slik: Litt kraftige saker som slipper mye luft igjennom og ser bra ut! -Men foreløpig må jeg klare meg med noe finmasket netting jeg fikk tak på. (-Oppdatering rett rundt hjørnet!) jeg for min del ville heller hatt kun plexi på topplokket, da det ser bedre ut. men dette er bare min mening. Det ville nok ikke fungert i og med at jeg har behov for stor luftgjennomstrømning. Funnet ut hvor mye tid du har brukt på det til nå? Det spørsmålet har jeg stilt meg selv innimellom og svaret blir, "alt for mye"! -Godt over 250 timer totalt, medregnet mye planlegging og problemløsning på papiret! Hvor stort er hullet i midten, og hvordan skal du lyse opp?Skal det være matt plexi, eller klar? Hullet i midten er 100mm i diameter, jeg tenker en løsning hvor jeg lett kan skifte ut plexien og dermed skifte motiv. Foreløpig har jeg gravert inn et "mute" tegn. Planla egentlig at belysningen skulle bestå av en blå "glowWire!, men denne var for lyssvak så jeg måtte gå over til leds, tenker å plassere 5-6 leds rundt kanten på skiva. Disse må så skjermes for ikke å "lekke" lys over til resten av maskina. -Men som sagt, har gjort endel mer, må bare somle meg til å få det ferdig! Hilsen Audun Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 HEY Har fulgt med siden du startet på denne, men har aldri summet meg til å skrive hva jeg synst, kanskje fordi det faktisk er utrolig vanskelig å finne ord som beskriver det du har gjort STÅ PÅ og fortsett med det gode arbeidet, gjerne kom med flere! -Stian Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Tror dette er det beste prosjektet jeg noen gang har set!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå