Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...

Systemet er nå stresstestet (med en annen PSU) i flere timer og tempen ligger betryggende lavt. -Virker som om dette skal kunne funke tilslutt!  :woot:

mvh

Audun

Hva er betryggende lavt???

Trenger å vite hvor høy temperatur denne nehemiah core cpu'en tåler...!

Og det regner jeg med at du kan svare meg på.

Lenke til kommentar

Kjiipt at man ikke kan gå inn å redigere trådene! Hadde bare vært å gå inn og lagret innlegget på nytt så ville bildene blitt vist, de ligger fortsatt på samme sted på webserveren min. De som er interessert i å titte nærmere på "RadioSphere" prosjektet kan gå inn på siden min, www.MyMods.net, ligger under "Mods" kategorien, eller dir. link HER.

Når det gjelder "beQuiet": Fortsat mye forefallende arbeid i forb med jobb, men regner med et par dager så skal jeg iallefall ha klart noen testresultater og litt fler bilder. Når det gjelder DVD-ROMen så er denne sendt fra UK så skal vel være meg i hende innen en ukes tid. :woot:

mvh

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
for det første: DX2 slutter på 66Mhz. DX4 kunne fåes i 80-100Mhz.

pentium startet på 75Mhz som tilsvarte 100Mhz fra en dx4. vet ikke

om dx4 gikk over 100 som standard, men det gikk an å kjøpe egne

overklokkingssett. mener disse gikk til 120Mhz (i alle fall).

edit: se her om du lurer på noe ang. 486. ser ut som at jeg og husket litt feil i farten:)

for det andre: DrSpawn; kunne du kjørt noen tester så vi vet hvor på

treet BeQuiet ligger. memtest, "hd"test og cpu test hadde vært supert!

Hmm... Vi hadde en pentium 60 en gang, den var tøff!

Lenke til kommentar

DrSpawn: Flott prosjekt du har på gang!

Jeg har et spørsmål ang. transistorene du har tatt løs fra psu og montert dem på en kjøleribbe som du kan ta på..

Har du tatt hensyn til at baksiden dems ikke er isolert ? (de er neppe isowatt utførelse).

Det vil si du kan få farlige strømmer igjennom kroppen, hvis du f.eks tar på chassis og føttene plantet på gulvet.

F.eks første trinn i en slik switche psu er likeretting av ac og da får man 230 * r2 = 324,3volt dc..

Så spørsmålet er om du har tatt hensyn til "live" kjøleribber ;)

Lenke til kommentar

Hondaen: Jeg har absolutt tatt hensyn til de transistorene som ikke er isolert (3 stk.), orker ingen store ulykker her altså! :lol: Har isolert dem med et stykke slitesterkt gummi på baksiden. Skruene er også isolert. De resterende transistorene (7 stk.) var helt isolerte i utgangspunktet.

Egil.B: Takk for ros!! :-) Pene de, hvor kan man i så fall få tak i slike? Finner ingen opplysninger om de på Electrocompaniet.com. Men skal nok finne noe lignende. De føttene jeg benytter nå er midlertidige.

mvh

Audun

Lenke til kommentar
Egil.B: Takk for ros!!  :-)  Pene de, hvor kan man i så fall få tak i slike? Finner ingen opplysninger om de på Electrocompaniet.com. Men skal nok finne noe lignende. De føttene jeg benytter nå er midlertidige.

mvh

Audun

Hva med å bruke de glasskulene (gardinstangspissene) du kjøpte? Kutte de i to slik at du får fire deler, og sette en blå LED i hver del, slik at du får noen lysende plexi-føtter. Hadde blitt ganske fett! :cool:

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar

Joda, "vi" har jo vært inne på det tidligere, men tenker at det vil "skjære" litt med resten av stilen på "beQuiet". Men skal se på muligheten, skal tilogmed gjøre en liten test, hva med et par, svake, LEDs i føttene. som seff må kunne slås lett av da!

Audun

Lenke til kommentar
Joda, "vi" har jo vært inne på det tidligere, men tenker at det vil "skjære" litt med resten av stilen på "beQuiet". Men skal se på muligheten, skal tilogmed gjøre en liten test, hva med et par, svake, LEDs i føttene. som seff må kunne slås lett av da!

Audun

Det kan jo ordnes ved å trykke på den ene siden av "the button" frempå. Må jo nesten bygges ut til å bli en 8-veis lysende joystick etterhvert, for å styre alt du skal ha på den maskinen!

Lenke til kommentar

Audun

Det kan jo ordnes ved å trykke på den ene siden av "the button" frempå. Må jo nesten bygges ut til å bli en 8-veis lysende joystick etterhvert, for å styre alt du skal ha på den maskinen!

beste hadde vel vært å kunne styrt det med fjernkontrollen, men joystik hørtes kult ut det og :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...