Gå til innhold

[Løst] Hvor stor HD trengs til en som brukes til Minecraft og annet vanlig bruk?


Anbefalte innlegg

Skal ordne en PC for en, og har fått vite at sønnen bruker laptopen til spilling av Minecraft.

Nå vet ikke jeg hva Minecraft er, bortsett fra å ha hørt navnet før (jeg er ikke en gamer i det hele tatt)

 

Hvor mye plass tar dette spillet på HD?

 

Bruker det plass på savegames og slikt?

 

Spillet installeres på systemdisk, hva om jeg har flyttet brukermappene over til annen partisjon, blir evt. savegames lagret i en brukermappe, eller blir det under mappen der spillet er installert?

 

Vanligvis legger jeg alle brukermapper over på en annen partisjon, og lager den partisjonen endel større enn systemdisk/partisjon.

 

Nå hadde jeg tenkt på en 320GB disk, og typisk ville jeg partisjonert den til 80-100GB System og resten til annen partisjon.

 

Orginalt var det en 750GB i laptop, men jeg mener det blir litt dyrt å kjøpe denne, og i tillegg betale meg for arbeid for å fikse PC.

 

Er 320GB nok? eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv de råeste og kraftige spillene i dag bruker neppe over 25 GB lagringplass, også savedata bruker neppe særlig mere en 100-500 mb avhending av spill.

 

Så ja en 120 GB SSD eller oppover skal være mere en nok for et spill.

 

http://help.mojang.com/customer/portal/articles/325948-minecraft-system-requirements ser ikke ut som spillet trenger noe mere en 150 MB som er ingenting i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...