Gå til innhold

Hjelp til PC Bygging, deler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver her å lage en maskin som ikke går ut på dato med en gang... Men har et par spørsmål angående dette:

Tenkte overklokke enkelt gjennom appen på hovedkortet siden jeg ikke tørr begynne å lodde og greier.

Vet at Radeon kortet her er så godt som ugjennomtrengelig når det kommer til støv og er mye kvalitet for pengene, men så har en geforce gtx 660Ti til kun 1899 hvor en får world of tanks, planetside 2 og Hawken i tillegg. Er det egentlig de store forskjellene mellom de to kortene grafikkmessig?

Ved overklokking, mister du noe av levetia på komponentene ? Og hvis, burde jeg sløyfe ekstra viftene og kjølepumpa eller er de gode å ha likevel. Det jeg har fra før av minner om en flymotor, så er litt over gjennomsnitlig opptatt av at ting blir stille og rolig.

Takk :)

Endret av Haawkings_InnleggNO
Lenke til kommentar

Ville heller vurdert å kjøpe brukt i5 2500k eller noe basert på LGA 1155 siden det er langt bedre en bulldozer til spilling generielt. Et hovedkort f.eks Asus P8Z77-V Pro/Thunderbolt er veldig bra.

HD7970 er et bra skjermkort spessielt GHZ versjonen, man må ha GTX 670 for å få noe bedre.

Gå heller for Samsung SSD 840 Series 120GB langt bedre og mere stabil SSD disk til en litt billigere pris.

Det er riktig at overklokking kan forkorte levetiden noe, men på en annen side om kjølingen er tilstrekelig burde du minst ha maskinen i 3 år uansett, man kan jo si at maskinen kan vare litt lengere fordi man da kan vente lengere ved overklokking ved å kjøpe ny maskin, men husk degradering av CPU og skjermkort varierer veldig, men som regel klarer de fleste 10-30% overklokking uten problemer noen kan klare en del mere også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for gode råd LMH1, da bytter jeg definitivt ut ssd og grafikkkort. Var litt nysgjerrig på amd siden jeg har sett de har gjort det bra på en del benchmark tester med de siste chipsa, men hvor stort steget er fra amd til de litt dyrere intel cpuene vet jeg lite om.

Etter å ha lest forsiden på hw.no idag så tenker jeg at Hmc vil nok ta bra av til neste år, og siden det er slikt et teknologisk hopp i lagring så vurderer jeg å kjøpe noe billigere istedet. Hvis det lagrer opptil 15x mer så vil vel det påvirke for mange deler til at en kan enkelt oppgradere pcen for å holde følge igjen. Noen med større teknisk insikt som vil kommentere det?:-)

Tenker jeg bytter ut amd'n jeg har til det kraftigste amd har å by på av cpu, er ikke store oppgraderinga men hjelper vel litt. Har falt litt for asus hovekortet, ligger greit i pris og passer med det jeg trenger, så blir vanskelig å tenke intel. Burde kanskje vente med å kjøpe pc, men greier ikke være lur akkurat på det område, trenger ny pc, nå! :p

Endret av Haawkings_InnleggNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...