Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor treffer man egentlig jenter når man er blitt voksen?

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 år, i full jobb og har kjøpt egen leilighet. Livet kunne kanskje vært perfekt, men jeg merker at jeg nå ønsker et fast forhold med en jente.

Mye av grunnen til det er at det fleste andre vennene mine er i faste forhold, og som kjent ser man ikke slike venner like ofte. Det betyr at jeg tilbringer mer tid alene, og ønsker å treffe en person som alltid er der for deg.

Jeg har aldri vært i fast forhold før. Har alltid tenkt at å bli kjent med venners venner har vært det beste. Problemet er at det gjerne tar litt tid fra jeg blir kjent med en person til følelser faktisk oppstår, noe jeg har brent meg på gang på gang. Da f.eks som at en person har vist interesse, men at jeg ikke gitt så mye respons fordi jeg ikke føler noe. Først 2 måneder etterpå vil jeg gå videre, men da er det gjerne for sent. Jeg er utadvent, men klarer ikke å sjekke opp folk på byen, av samme grunn som nevnt over. I tillegg til at det blir mindre byturer og, nettopp fordi etablerte folk ikke går ut lenger. Jeg går ikke ut alene :)

Nå er det også slik at venners venner blir det mindre og mindre av. Jo eldre man blir, jo flere blir etablerte, og den potensielle "fruktkurven" blir mindre og mindre.

Da jeg var student traff jeg jenter naturlig hele tiden...slik er det ikke lenger. Kanskje det er noen foreninger man bør melde seg inn i? Turgrupper? Svingkurs? Her treffer man jo mennesker over lengre tid, og blir således kjent med dem. Eneste ulempen er at jegjobber turnus, som betyr at jeg egentlig ikke kan melde meg på ting som krever fast møte på en fast dag hver uke.

Mitt spørsmål: hvilke arenaer er best for å treffe skikkelige jenter? Jeg har vurdert nettdating, og har en kompis som selv er fast bestemt på å starte en profil der. For min del virker det ganske merkelig, har som sagt alltid foretrukket den "naturlige" arenaen. Kanskje jeg bare må gi slipp på alle hemningene.

Ønsker gjerne tips og råd fra likesinnede, og hvordan andre har funnet sine kjærester. På forhånd mange takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg ser du allerede har kommet med et godt forslag; turgrupper. Du sier du ikke kan møte en fast dag i uken. Da foreslår jeg nettopp aktiviteter som det du nevnte; turgrupper, videre; fallskjermhopp, dykking, kokkegrupper eller for eksempel arbeid i frivillig organisasjon som Hjelpekorpset o.l.

Det er riktignok viktig at det du velger er noe du er genuint interissert i, og kan trives med uten at det nødvendigvis blir noe forhold ut av det - slike relasjoner kan uansett ta lang tid å bygge opp. Dette hensynet til egen interesse er viktig i forhold til egen trivsel. Det er også det at man blir rimelig fort gjennomskuet, kanskje ikke direkte, men folk har en intuitiv forståelse for slikt, en instinktiv forståelse for gruppedynamikk. Mennesker merker om du hører hjemme eller ikke. Dessuten er det veldig greit at du og den fremtidige jenten deler en interesse!

Den arenaen som passer deg best, er den beste - kanskje en kombinasjon? Personlig ville jeg valgt en organisasjon/kurs eller gruppe fremfor nettdating. Du blir ikke mindre alene av nettdating, og det kan bli både kunstig og slitsomt å gå på date etter date. Det må jo være mye kjekkere å få ekte venner, og håpe på at muligheten for et intimt forhold dukker opp, men det er da min mening.

Med noe håndfast å gå til, og ikke bare www.ensomnettdating.kjedelig , forsvinner mye av den ensomhetsfølelsen. Om du ikke får dame med en gang, så får du i hvert fall kompiser!

Håper dette hjalp noe!

Endret av exonum
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Om du vil treffe "skikkelige" jenter så burde du holde deg unna nettdating. Jo, noen har kanskje funnet kona si der, men man hører aldri om de resterende 99%-ene som ikke gjør det. Siden det så å si kun er utseende som er avgjørende for (suksessfull) nettdating, så får du ikke vist frem dine andre egenskaper. Det utelukker jo en del jenter.

exonum har mange bra tips. Turgrupper og andre aktiviteter er et godt alternativ

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det var dette jeg også tenkte. Dessverre handler det meste om utseende der. Da gjelder det bare å begynne med noe som mange jenter driver med. Har inntrykk av at man da må velge noe med bevegelse i. Er f.eks flere jenter i turgrupper og lignende, kontra film- og kameraklubber. Muligheten for interaksjon er sannsynligvis også større i en gruppe som innebærer bevegelse og kontakt, som dansing og lignende.

Har fått et forslag om at man kan stikke ut på en kafe alene, finne et bord og lese i en avis... og vekselvis kikke opp og søke øyekontakt med de rundt, for så å invitere til kontakt. Men da bør man gjerne rotere ofte på hvor man går, så man ikke blir "den fyren som alltid sitter alene og glor".

Har vurdert nettsiden aktivitetsvenner.no, da folkene som registrerer seg her gjerne er litt anderledes (positivt) i forhold til de rene datingsidene. Problemet mitt er at jeg selvsagt søker etter jenter, og de som er single... og da forsvinner litt av vitsen med akkurat den nettsiden. Siden det i utgangspunktet ikke er en datingside.

Egentlig burde ikke dette være et problem, nettopp fordi jeg er utadvent og sosial, men ikke møter så mange folk pga situasjonen beskrevet i første innlegg. Så det er vel bare å melde seg inn i noen grupper. Må finne en gruppe som har riktig alder på deltagerne da. Har inntrykk av at turgrupper tiltrekker seg en del folk som er en del eldre enn meg.

Bor for øvrig i Bergen, så det burde være nok av tilbud.

Takker for tips så langt.

Endret av eplekasse
Lenke til kommentar

Skal ikke se bort fra at det er lettere for jenter å finne en mann/kjæreste på et sted som tek/diskusjon.no enn motsatt. ;)

Det er jo noen jenter her, men forumet er vel 90% menn, er iallfall mitt inntrykk.

Endret av Green Leaf
Lenke til kommentar

I mine øyne er det minst like viktig å finne noen som er kompatibel med din personlighet som det å bare "finne noen". Nettdating har jo en tendens til å handle om å finne et utseende du faller for fremfor en personlighet du digger. I det virkelige livet er det ikke slik at man kan bla gjennom en katalog av jenter og velge den man syns ser heitest ut. Man kommuniserer med et menneske og baserer en eventuell romanse på det som skjer deretter. Derfor mener jeg det er absolutt genialt å treffe noen i sammenheng med hobbyer/fritidssysler.

Lenke til kommentar

Nettdating bør funke veldig bra for deg. Du har full jobb og egen leilighet. Jenter er golddiggers av natur. Det gjelder bare å vise verdiene dine indirekte. Så lenge du ikke ser ut som et fugleskremsel skal det nok gå bra, sønn.

Lenke til kommentar

Jeg traff mannen min her på forumet, kanskje du finner en jente her du også? ;)

Jeg traff jenta mi her på forumet :)

Så det er ikke umulig, selv om det absolutt er mest menn her. Kanskje bli aktiv på KG? :p

Eller vent, de fleste der er psycho

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg traff jenta mi her på forumet :)

Så det er ikke umulig, selv om det absolutt er mest menn her. Kanskje bli aktiv på KG? :p

Eller vent, de fleste der er psycho

I desperate tider må man i blant ta til takke med ting man ikke ville tatt ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du bor i Bergen sier du. Prøv Stoltzen et par ganger. Mange pene jenter der, god trening, og man kan lett starte samtale. Alle er sliten når man når toppen, så man her kan man gjerne starte samtale med å spørre om tiden de gikk, gi de skryt fordi de "løp" forbi deg, osv.... Er ikke ekspert på dette, men tenker dette kan være et bra sted

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nettdating gjør at uattraktive damer kan velge å vrake i langt mer attraktive menn.

Forøvrig skaper samfunnet i Norge kvinnfolk ingen menn vil ha, de drikker seg drita og puler afrikanere på toalettet på diskoen og oppfører seg helt hinsides mens de gnåler om likestilling og stemmer SV for harde livet. Ryk og reis, sånne kvinnfolk vil ikke ordentlige mannfolk ha. Borskjemte små prinsesser som ikke kan hverken lage mat, holde reint eller budsjettere etter sin egen inntekt, og langt mindre er interesserte i å få barn og stifte familie. Hva skal man da med de?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Aldri hørt om at folk som har dame har gått inn for å få det. Dette er noe de evige dameløse holder på med.

Samtidig er det mange som ikkje har naturleg omgang med personar av det motsette kjønn. Det kjem ikkje nokon flytande på ein flåte av den grunn. Då må dei bli litt meir bevisst og aktiv på den fronten.

Du generaliserer og simplifiserer ein del her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...