halaa Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Hei Som tittelen sier. kan man trygt kjøre med et punkterte dekk som er reparert med skum. Jeg er veldig redd at dekket eksplodere i høy hastighet, da er man ille ute. dekket mister ikke noe luft og jeg hadde til og med levert det på et dekk senter for å fikse det ordentlig, men de finner ikke hullet. takk Endret 3. april 2013 av halaa Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Ja, det går fint. Søsteren min kjørte med slikt skum i litt over 2 timer hjem fra hytten men det anbefales ikke at en gjør det i lengden. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Har kjørt med det 2 eller 3 ganger.. lengste var oppi et halvår. Gikk bra, punkteringen var ikke stor. Men balansen på dekket blir helt ødelagt. Ville ikke kjørt fort med det (som i over 80). Anbefaler å bytte dekk så snart det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Takker for raskt svar Jeg har også kjørt med det i flere måneder ifjor. til og med de folka på dekk senter sa om at jeg kan fint fortsette å kjøre med det så lenge det ikke mister noe luft. men jeg pleier å ta noen turer til Sverige og ditt kjører man litt over 100 km og det gjør meg litt bekymra. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hvor er/var hullet? Er det i slitebanen og hullet er lite (det må det nesten være for at skum skal kunne tette det), så er det ikke noe problem. Hullet burde helst vært plugget skikkelig, men så lenge hullet er så lite at et dekkverksted ikke finner det, så må dette gå bra. Er hullet i sideveggen på dekket derimot, må du bytte dekket. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Hvor er/var hullet? Er det i slitebanen og hullet er lite (det må det nesten være for at skum skal kunne tette det), så er det ikke noe problem. Hullet burde helst vært plugget skikkelig, men så lenge hullet er så lite at et dekkverksted ikke finner det, så må dette gå bra. Er hullet i sideveggen på dekket derimot, må du bytte dekket. Hullet var i slitebanen ja, og sikkert et skrue/spikerhull eller noe i den duren for at det skjedde foran IKEA. Etter at jeg tomte skumflasken i dekket via ventilen, og fyllet dekket med luft, begynte det å sprute skum ut av hullet, men det ble tettet etter at jeg kjørte litt og fyllet luft igjen. Lommebøka sier om å kjøre med det til høsten da sommerdekkene blir litt billigere, men samtidig føler meg ikke 100 % sikkert når jeg er ute og kjører Endret 4. april 2013 av halaa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Det kan da ikke koste mer enn en hundrelapp eller to å få plugget dekket permanent, og fjernet det som måtte være igjen av skum. Bedre og sikrere alternativ. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 det er et helvette å få fjernet det skummet i ettertid. sitter som faen på felgen etterpå. opplevde det selv på en gammel bil jeg punkterte på mitt i ødemarka og måtte reparere det. så anbefales ikke å kjøre langt med. ikke lengre enn du må. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det har lite å si for selve punkteringen om dekket er plugget eller skummet så lenge det er tett. Det som HAR noe å si er hva som skjedde da du punkterte. Problemet med skum er at man da ikke har dekket av felgen for inspeksjon. Om du har kjørt med alt for lite luft ev. felgkjørt hjulet skades dekket, uten at det nødvendigvis synes godt fra utsiden. Dette kan være farlig å kjøre med, i verste fall kan dekket revne ganske brutalt. Så, om du ikke plugger et punktert dekk med dertil inspeksjon av innsiden bør du være rimelig sikker på at du ikke har felgkjørt. I tillegg "MÅ" du kontrollere dekksidene når du har fått opp trykket. Er dekksidene bølgete eller på andre vis ikke like som på de andre dekkene er det ikke trygt å kjøre med dekket. Selv har jeg kjørt uproblematisk over et år med et dekk som bare ble skummet tett, til og fra jobb og på bane. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå