Gå til innhold

Problem etter bytte av skjerm på laptop


erik456

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem jeg byttet nettopp skjermen min på Acer Aspire 6930G. Som du kan se på bilde under, så er problemet at skjermen " ikke ser normal ut" Jeg har prøvd og ta kablene inn og ut igjen , og gått gjennom alle at kablene at de er koblet skikkelig i. Noen av dere som har noen ide på hva som kan være galt?

 

Hei, jeg har et problem jeg byttet nettopp skjermen min på Acer Aspire 6930G. Problemet er at skjermen blniker hele tiden som du kan se på bilde under. Er skjermen ødelagt?

post-132287-0-82815400-1365023192_thumb.jpg

Endret av erik456
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har problemer med å få opp Bios, funker ikke skjermen da, så er det hardware feil. Kan være at skjermkortet har tatt kvelden.

Jeg får startet pcen på vanlig måte problemet er at skjermen ser slik ut :hmm: Det virker som hardware feil, men det som er rart at den forrige skjermen blinket ikke på samme måte :( Har du evt noen andre forslag til hva jeg kan prøve?
Lenke til kommentar

Hvordan er koblingene, er det spesialkoblinger slik at du ikke kan teste skjermen mot annen maskin? Hva med ekstern skjerm, får du noe bilde hvis du kobler til en ekstern skjerm?

 

Det som er rart er at jeg prøvde å koble en ekstern skjerm til no nettopp, og da var bilde helt perfekt så vi kan nok utelukke at det er skjermkortet som er problemet. Jeg har lagd ved et bilde er det riktig der jeg har koblet kabelen til?

 

Har noen av dere en ide til hva som kan være gale?

post-132287-0-53809100-1365107582_thumb.jpg

Endret av erik456
Lenke til kommentar

Det som er rart er at jeg prøvde å koble en ekstern skjerm til no nettopp, og da var bilde helt perfekt så vi kan nok utelukke at det er skjermkortet som er problemet. Jeg har lagd ved et bilde er det riktig der jeg har koblet kabelen til?

 

Har noen av dere en ide til hva som kan være gale?

 

Jeg har fiklet fram og tilbake til kablen og det virker som det blir bedre når jeg beveger på kablen . Jeg trur kansje problemet kan ligge i kabelen som kan være defekt. Det som jeg lurer på er det en spesial kablen den som er visst på bilde over? Hvor kan jeg evt. få tak i en slik?

 

Har noen av dere noen andre forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar

Kabelen eventuelt koblingen høres ut som sannsynlig synder. Vanskelig å si hvor du kam finne slikt, du kan jo google etter deler å se om du finner noe. Eventuelt om du får til å bruke det du har (kabel eller kobling fra gammel skjerm kanskje).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er du sikker på at du har koblet alt korrekt ? Skal vel være en plug for bilde og et for strøm? Isåfall, sjekke at alt sitter skikkelig (ikke alltid like lett å se at de gjør). Har byttet en del skjermer på lenovoer, og det er en ganske så lang prosess, som ender med å fjerne skruer, kabler, lim, metalrammer osv. Har skjedd et par ganger at jeg faktisk har glemt å koble skjermen til laptopen, eller fullføre alle kablene på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...