Thad Castle Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Før påske oppgraderte jeg skjermkortet, PSUen og kabinettet på min gamle Dell pc, og alt fungerte flott. Kommer så hjem fra påskeferie i England, hvor jeg har kjøpt en 3-pin splitter slik at jeg kan koble til en ekstra vifte (bare en 3 pin på hk). Setter på plass dette og skrur på pcen. Viftene og alt begynner å gå, men etter 1-2 sekunder piper det en gang, og den slår seg av. Prøver så å slå den på igjen. Nå starter alt, men på skjermen skjer det ingenting. Maskinen står bare og går. Trekker så ut splitteren som jeg har kjøpt og alt er som det var, samme resultat. Altså, første gang jeg starter den etter å ha dratt ut strømmen slår den seg av, andre gang gjør den ikke det. Hovedkortet er kanskje 5 år gammelt og modellen er DX58M0 Cpu: intel i7 920 PSU:Corsair cx500m (ny) GPU: Gtx 660Ti (ny) Ram: Elpida 2x2 gb og 4x1 Håper at jeg kan få litt hjelp, og dersom det er noe i beskrivelsen min dere ikke skjønner eller er forklart godt nok, så er det bare å si ifra. På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Har du sjekket at alle komponentene er koblet riktig sammen? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Har du sjekket at alle komponentene er koblet riktig sammen? Burde ikke være nødvendig å gå over det, så lenge han ikke har byttet om på koplingene etter han kom hjem fra England. Siden alt fungerte riktig før han dro på ferie. Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Burde ikke være nødvendig nei, men i tilfelle han har gjort noe han av en eller annen grunn ikke har fortalt om hadde det vært greit å sjekke. Ellers vet jeg egentlig ikke helt hva som kan være galt. Problemet gir ikke helt "mening", kan man si. Får håpe noen andre klarer å hjelpe deg, Thad. Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Prøv å trekke ut skjermledningen fra skjermkortet og sett den inn igjen med ujevne mellomrom mens du restarter maskinen minst like ofte. Jeg har hatt to skjermer som oppfører seg slik at de ikke vil slå seg på / tar ikke mot signal på første forsøk. Begge var av typen LCD (Ikke LED). Det at maskinen slo seg på og av igjen første gang kan ha noe med spenningen å gjøre, dersom den har stått ubrukt en stund. Har opplevd det et par ganger. Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Har du forsøkt å resette bios? Kan ofte løse enkelte problemer. Lenke til kommentar
Thad Castle Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Fikk fikset det tidligere i dag. Resatte cmos Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå