Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mappe opp nettverk via internett

Anbefalte innlegg

Jeg tenker ikke her på lokalnettverk, men området på server på skole/arbeid. Kan man opprette en fast tilgang, så området blir en egen stasjon i explorer?

Koble til via telnet og ftp går greit, men når jeg prøver å opprette en permanent forbindelse står det bare noe om at nettverksbanen ikke kan finnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker løsninga med å koble til nettverksstasjon i Windows sjøl, mot studiestedet mitt. Det funker helt fint, men det er et par ting som må være oppfylt.

For det første må maskina som har de delte mappene være tilgjengelig fra internett. Dernest må du ikke ha noen brannmur mellom deg og hosten som sperrer for port 139. Brannmurer gjør dette ved default, så du må i tilfellet få åpna denne porten, hvis den ikke er det alt. Ver oppmerksom på at dette utgjør en betydelig risiko, da hvem som helst nå kan komme inn på andre delte mapper, bare de veit navnet på den.

Lenke til kommentar

Tilgang til studiested er det det er snakk om ja, får snart VPN-tilgang gjennom de, og da skulle det vel være greit.

At ZoneAlarmen ikke likte forsøket på kontakt skjønte jeg, satte derfor ned til medium sikkerhet, det går ikke an å konfigure de enkelte portene så vidt jeg vet.

Hvem som helst andre kan komme inn?

Hva med passord da?

Hvis dette er en utrygg løsning vil jeg jo helst unngå det.

Lenke til kommentar

Har prøvd både med koble til nettverksstasjon og command prompt.

"Nettverksbanen ble ikke funnet". og "finner ikke nettverksbanen" er alt jeg får, selv om det altså går fint å komme inn via telnet.

De eksterne serverne kjører unix.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-13 17:45, borre skrev:

Quote:

On 2002-02-13 17:38, Razul skrev:

Ver oppmerksom på at dette utgjør en betydelig risiko, da hvem som helst nå kan komme inn på andre delte mapper, bare de veit navnet på den.

Selvsagt bruker man passordbeskyttelse.

Passordbeskyttelsen på mapper, særlig i Windows 9x/Me, er svært enkel å knekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...