Gå til innhold

Studentproblematikk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leier en leilighet sammen med en annen jente, og deler internett både med henne, en annen leietaker i etasjen under og kanskje også utleierne i nabohuset (jeg har en mistanke, men ingen bekreftelse på dette). Jeg spiller mye online, streamer live spilling og serier, og så klart laster jeg ned. Internettet er såpass lite kraftig at om noen streamer mens jeg spiller får jeg noen uheldige dødsfall som jeg helst ville unngått... :-) Modemet og routeren er i våres leilighet, og ser ut som det er en ledig utgang der TV og modem er koblet i veggen.

Spørsmålet mitt er som følger: Er det faktisk mulig for meg å få meg mitt eget internett, eller vil det bare bli konflikter med det vi har fra før? Ikke samme leverandør. Største bekymring er om det må bores i veggen siden vi leier, om det i det hele tatt er mulig å få mitt eget. Så er den ledige utgangen da en mulig inngang for et andre modem?

Jeg har noe teknisk erfaring, men mest på det tekniske opp mot datamaskinen min, så setter pris på å bli behandlet som den internett-nooben jeg er. Takk på forhånd, og tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kanskje enklere å ta dette opp med utleier, og se om det er mulig å få en bedre felles løsning for internett. Det blir fort dyrere å legge inn noe nytt enn å øke ytelsen på det som er installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...