Tingskjer Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hei! Vet ikke helt om jeg har skrevet dette på riktig sted, men vi prøver! Min far har siden jeg og min bror var barn vært uføretrygdet, grunner til dette har flere årsaker blandt annet en skade. Han er opprinnelig fra Nordnorge, men gjorde for 8-10 år siden et valg om å flytte med sin samboer til østlandet. Der levde dem i sus og dus fram til for 2 år siden, da tok forholdet deres slutt og det har siden da kun gått nedover for vår kjære far. Ettersom han er trygdet og lever på minimal inntekt 9-10.000 i mnd lever han nå en svært utfordrende hverdag. Mannen på 60 bor i en knøttliten hybel med kjøkkenhjørne til 7.000 i mnd og vanlige utgifter som alle oss andre. Han får ikke hjulene til å gå rundt og lever av potet og gullrotsuppe i de vanskeligste tidene, og har som følge av dette gått syklig ned i vekt. Vi har lenge pratet med han og prøvd på forskjellige vis å hjelpe han og få han til å gå til diverse etater for å søke støtte for å flytte,men han har siden ung alder slitt med syklig angst og sosial angst og er såvidt utenfor ytterdøra. Han har nå flere ganger ringt meg både i edru og beruset tilstand og gråter, han er fortvilt over situasjonen og ønsker mer enn noe annet å komme seg nordover til oss familie og alt han kjenner til. Men det er kun meg og min bror som virkelig ønsker å få han tilbake til nord hvor han hører hjemme, og vi har desverre ikke økonomi til flyttebil som koster 24.500 kr. Vet man kan søke til NAV om støtte, men hvis dem sier nei, hvordan kan man gå frem? Dette er en syk mann som hvis han fortsetter slik som nå desverre ikke vil leve mye lenger, det er viktig at han får den støtten han trenger og hjelp. Vi trenger tips og hjelp til hvordan vi kan gå frem! På forhånd takk! Mvh Fortvilt sønn Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Nå har jeg ikke hatt annet å gjøre med NAV enn en yrkesskade, men det virker jo som et av tilfellene som fortjener støtte. Her står det litt om klager på vedtak: http://www.nav.no/Om+NAV/NAV/Klagerettar Lykke til. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Ring en advokat som yter fri rettshjelp og har erfaring med nav i kommunen faren din bor. Regner med http://www.advokatforeningen.no/ kan hjelpe med å finne en eller bruk gulesider. Her finner du litt mer info om fri rettshjelp. http://www.frirettshjelp.no/ Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Har du vært i kontakt med flere flyttebyråer, evt sjekket pris på leie av bil? Burde vel være noen som kan gjøre jobben under 25K..? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Hei! Vet ikke helt om jeg har skrevet dette på riktig sted, men vi prøver! Min far har siden jeg og min bror var barn vært uføretrygdet, grunner til dette har flere årsaker blandt annet en skade. Han er opprinnelig fra Nordnorge, men gjorde for 8-10 år siden et valg om å flytte med sin samboer til østlandet. Der levde dem i sus og dus fram til for 2 år siden, da tok forholdet deres slutt og det har siden da kun gått nedover for vår kjære far. Ettersom han er trygdet og lever på minimal inntekt 9-10.000 i mnd lever han nå en svært utfordrende hverdag. Mannen på 60 bor i en knøttliten hybel med kjøkkenhjørne til 7.000 i mnd og vanlige utgifter som alle oss andre. Han får ikke hjulene til å gå rundt og lever av potet og gullrotsuppe i de vanskeligste tidene, og har som følge av dette gått syklig ned i vekt. Vi har lenge pratet med han og prøvd på forskjellige vis å hjelpe han og få han til å gå til diverse etater for å søke støtte for å flytte,men han har siden ung alder slitt med syklig angst og sosial angst og er såvidt utenfor ytterdøra. Han har nå flere ganger ringt meg både i edru og beruset tilstand og gråter, han er fortvilt over situasjonen og ønsker mer enn noe annet å komme seg nordover til oss familie og alt han kjenner til. Men det er kun meg og min bror som virkelig ønsker å få han tilbake til nord hvor han hører hjemme, og vi har desverre ikke økonomi til flyttebil som koster 24.500 kr. Vet man kan søke til NAV om støtte, men hvis dem sier nei, hvordan kan man gå frem? Dette er en syk mann som hvis han fortsetter slik som nå desverre ikke vil leve mye lenger, det er viktig at han får den støtten han trenger og hjelp. Vi trenger tips og hjelp til hvordan vi kan gå frem! På forhånd takk! Mvh Fortvilt sønn Det jeg har uthevet er det viktigste i din situasjon. Du må ha far din med på de ideene du har før dere agerer. Jeg har selv en far som har vært uføretrygdet siden jeg og søsknene mine var små og han tar ikke i på forslag. Vi må prate med ham (noe som forsåvidt er hyggelig ) og fortelle om ideer slik at han får følelsen av at disse er hans egne.Et langt liv uten jobb kan føre til at mestringsfølelser svekkes og da kan det være greit å føle at man har kontroll over eget liv uansett hvor liten avgjørelsene er. Videre grep tar dere med en sosionom som kan NAV, men for all del IKKE en NAVansatt sosionom. De er skadekontrollører. Det er ikke konspirasjonsteori av en synser, jeg kjenner flere som jobber i NAV (de er ikke lojale til arbeidsgiver men ovenfor klientene sine forresten). Endret 4. april 2013 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå