Metasenter Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Rett på sak: Jeg har ikke trent benkpress før i mitt liv, men jeg må begynne nå for å forberede meg til diverse tester vi har på skolen. Hvis målet mitt er å kunne ta 40 kg i benken med 35-40 repetisjoner i et strekk (uten pause), bør jeg da trene med 8-12 repetisjoner i flere sett eller 3-5 repetisjoner i flere sett? Akkurat nå klarer jeg vel sikkert bare 15-20 kg i benken (har ikke testet), så jeg må vite hvordan jeg bør trene for å nå det målet. Kan noen fortelle meg det, eventuelt komme med noen tips til en nybegynner i benkpress? Hvor lange pause bør jeg ta mellom hvert sett, og hvor mange sett bør jeg ta? Bør jeg ha samme vekt under alle settene, eller øke underveis? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) http://fitnessblogge...ress-med-stang/ Ikke bare må programmet ha en progresjon, men du må spise rett menge også. Anbefaler å ta en titt i stickyene eller stikke innom i treningstråden. Er dette bare for å bestå skolen, så lær deg teknikken så er vektene der uansett. De første 60 kg du kommer til å øke i benk er teknikk. Endret 3. april 2013 av War 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg vet ikke om du formulerte deg feil, men man øker ikke 60kg i maksløft i benk ved å forbedre teknikken sin. Til TS. Kjør en kombinasjon av lav- og høyrep to ganger i uken. Kombiner det med dips og skulderpress/militærpress. Push deg selv med å legge på vekt du bare klarer for få reps. Husk spotter. Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Akkurat nå klarer du 15-20 kg benk? uten å ha testet? og du vil ta 40kg 35-40 repetisjoner i et strekk uten pause? Tuller du? Det holder med 10-15 repetisjoner, Hvis du er nybegynner vil stanga være tungt, Da jeg begynte med en venn begynte vi med bare stanga som veier 10-20 kg hvis det er det du mener at du klarer å løfte 15-20 kg vil det bare være stanga. Det tar langt tid først burde du lære teknikken på youtube how to do bench press også vil det ta deg kanskje et halvt år til du klarer 40-50, jeg har trent styrke i 1 år, jeg klarer å ta 50kg uten problem, men når jeg trener skikkelig uten å ta fri en uke liksom, så kan jeg godt ta 60. Lykke til ! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Akkurat nå klarer du 15-20 kg benk? uten å ha testet? og du vil ta 40kg 35-40 repetisjoner i et strekk uten pause? Tuller du? Det holder med 10-15 repetisjoner, Hvis du er nybegynner vil stanga være tungt, Da jeg begynte med en venn begynte vi med bare stanga som veier 10-20 kg hvis det er det du mener at du klarer å løfte 15-20 kg vil det bare være stanga. Det tar langt tid først burde du lære teknikken på youtube how to do bench press også vil det ta deg kanskje et halvt år til du klarer 40-50, jeg har trent styrke i 1 år, jeg klarer å ta 50kg uten problem, men når jeg trener skikkelig uten å ta fri en uke liksom, så kan jeg godt ta 60. Lykke til ! Regner med både målet og tidspresset kommer av at han har styrketest i gymmen. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hvorfor i all verden vil du klare å ta 40kg 40 ganger? Og, selv om du aldri har trent benk tror jeg du klarer mer enn bare stanga - med mindre du er veldig ung. Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 Hvorfor i all verden vil du klare å ta 40kg 40 ganger? Og, selv om du aldri har trent benk tror jeg du klarer mer enn bare stanga - med mindre du er veldig ung. Du må ta 40 kg benkpress i 40 repetisjoner for å få karakteren 6 på styrkeprøven. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hvordan ligger du an sålangt? Det har gått over en måned nå, så hadde vært interessant å høre hvor langt unna målet ditt du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå