Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] FX1S Pls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kobler 230V til L og N. Det er strømtilførselen. Jord kobles til klemmen med jordsymbolet.

COM (på oversiden) er referanse til inngangene. Denne skal være motsatt polaritet av inngangsignalene du bruker. Skal du ha +24V på inngangene skal COM altså være - (0V). Om du kobler +24V på COM må inngangene være 0V.

På undersiden:

24+ og COM er den interne strømforsyningen til PLS. 24+ er +24V og COM er minus (0V). Denne kan du bruke til å koble på inngangene og utgangene som jeg har forklart. Men vær obs på at den sannsynligvis ikke kan levere spesielt mye strøm, så generelt er det ikke så lurt å bruke den som styrestrømforsyning.

COM0, COM1 osv. er input til utgangsreleene. Y0 er output til COM0, Y1 til COM1 osv. Så COM0 og Y0 er kontaktsettene til releutgang 1.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kobler 230V til L og N. Det er strømtilførselen. Jord kobles til klemmen med jordsymbolet.

COM (på oversiden) er referanse til inngangene. Denne skal være motsatt polaritet av inngangsignalene du bruker. Skal du ha +24V på inngangene skal COM altså være - (0V). Om du kobler +24V på COM må inngangene være 0V.

På undersiden:

24+ og COM er den interne strømforsyningen til PLS. 24+ er +24V og COM er minus (0V). Denne kan du bruke til å koble på inngangene og utgangene som jeg har forklart. Men vær obs på at den sannsynligvis ikke kan levere spesielt mye strøm, så generelt er det ikke så lurt å bruke den som styrestrømforsyning.

COM0, COM1 osv. er input til utgangsreleene. Y0 er output til COM0, Y1 til COM1 osv. Så COM0 og Y0 er kontaktsettene til releutgang 1.

Tusen takk for svar !

Så jeg kan koble L1 til Com0 og så koble Y0 Til en belastning og så Til L2 ?

Og så på toppen koble L1 Til com og så L2 til En bryter og så til X0 osv?

Endret av martin1d
Lenke til kommentar

Du kan ikke koble L1 til COM (for innganger, på toppen). Det er 24V innganger på den, så du vil ødelegge den ved å bruke 230V.

Tusen takk for svar !

Så jeg kan koble L1 til Com0 og så koble Y0 Til en belastning og så Til L2 ?

Og så på toppen koble L1 Til com og så L2 til En bryter og så til X0 osv?

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...