Gå til innhold

Nytt kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig sær når det gjelder kabinett, tviler på at det finnes et perfekt kabinett for meg. Jeg har ikke så spesielle krav til funksjonalitet, men utseende. Lagde denne tråden for å få tips til kabinetter.

- miniITX/mATX evt lite ATX

- Stilrent utseende

- Lett å gjemme kabler

- Mulighet for gode temps på luft

- Plass til minst 2-3 harddisker og en ssd

Jeg har et silverstone sg08 som jeg er fornøyd med mtp utseende og lyd/kjølingen, men "strømpluggen" i den er ødelagt så jeg må kjøre strømkabelen fra strømforsyninga rett ut gjennom siden. Derfor jeg ikke har på panelet. Har ikke giddet å kontakte silverstone for å få tilsendt en ny enda, fordi jeg lurer litt på om jeg skal ha nytt kabinett siden jeg har lyst på noen harddisker i neste kabinett. Hadde et silverstone TJ08-E før som jeg var veldig fornøyd med, men solgte det med forrige pc. Så ganske rotete ut med flere harddisker i buret og stor cpu kjøler siden buret er rotert "feil" vei.

specs jeg har, hvis det har noe å si:

i7-2600k

asus p8z77-i deluxe

gigabyte gtx 670 windforce

samsung 830 ssd

noctua c12p cpu kjøler

Eksempler på fine pcer. Som dere ser er det pent når man ikke ser strømforsyningen eller harddisk-kabler.

- Eks 1

- Eks 2

- Eks 3

- Eks 4

- Eks 5

Vender mest mot fractal design arc mini, bare synd at de ikke har litt mer gitter slik at man skjuler hdd mer.

Kom med tips til flere kabinetter. Kan gjerne lakkere det svart innvendig hvis det er gammelt elns!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okei :)

Veldige gode kabinett begge to.

Husk at Define mini har støyreduserende matter.

jeg har selv storebroren R3 å det lager nesten ikke lyd :)

Støydemping er fint, men syns personlig arc er finere. Syns kabinettmerkene burde begynne å produsere enda flere mindre kabinett, siden alt blir mindre, lavere strømforbruk og varme. Synd at Lian-Li ikke lager sorte kabinetter innvending, dritstygt med sølv inni. Hadde dem modernisert seg litt hadde det vært epic :D

Lenke til kommentar

Et kabinett på 23 x 52 x 57 cm er stort når TS er ute etter noe primært for iTX/mATX (eventuelt lite ATX). I mine øyne er det stort uansett hvordan man ser på det. Kabinettet du linker til har et volum på nesten 70 liter, et kabinett etter trådstarters ønske vil være en 25 - 35 liter i volum. TS har ellers et mITX hovedkort - så han trenger ikke stort kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...