Cyclops24 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Har egentlig hatt dette problemet lenge, og er ikke et stort problem, MEN hadde vert kjekt å fikset på det, HVIS det går. I noen Windows programmer så er skrift ganske vanskelig å lese. Jeg har kjørt clear type justering i windows ganske mange ganger nå med forskjellig valg hver gang, men merker ingen forandring der problemet er størst. Legger ved et screenshot av Mallwarebytes anti mallware, der er problemet veldig "openbart". Noen som kan hjelpe meg å fikse problemet? PS: litt usikker på om dette ikke kan sees på andre skjermer med screenshottet, men vi prøver o) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Bildet er klart som solen, så her må det være noe med skjermen din... Du kan eventuelt prøve å ta en skjermdump av hele skjermbildet ditt for å se om det blir noen forskjell på hva vi andre ser. Om det også er klart, så er det neppe en feil i Windows... Lenke til kommentar
Cyclops24 Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Takker for svar! Jeg har nå justert meg svett og eneste gang jeg får den skrifta til å bli helt normal er om jeg skrur brightness på MAX på tv, men da blir jo resten seende VELDIG platt ut. prøvde også å skru brightness på max i nvidia kontrollpanel høyere opp, men den fikk ikke samme virkning som når jeg gjorde det på tv. tv er da en Sony Bravia KDL-46w4500 Har også prøvd å ta noen bilder av tv med div foto apparat og instillinger, men jeg får det ikke til å se bra ut på bildene. NB: Bruker tv som pc monitor. Hvis jeg for eksempel bruker magnifier saken som er i windows 7 så blir tekst helt normal. Legger ved et bilde til av den så kansje noen kommer på hva som er feil. Ser ut som skrift i Mallwarebytes er 1 pixel bred, mens for eksempel her på forumet er 2-3 piksler bred. Jeg skjønner ikke hvofor dette skjer. Det ser normalt ut hos meg på BILDENE også. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 At skriften er forskjellig fra f.eks her på forumet og tekst i et program er jo normalt. De som lager programmer velger jo skriftstørrelse, fonter osv uavhengig av alle andre. Men skjønner hva du snakker om nå. Har samme utfordring selv på stue pcen, som er koblet opp mot 47" TVet mitt. Nokså vanskelig å lese det meste av skrift med 1920*1080 oppløsning. Må bare innrømme at jeg ikke har gjort så mye med det, siden pcen stort sett bare brukes til å se filmer/serier på. Lenke til kommentar
Cyclops24 Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Tror kansje jeg fikk tatt 2 bilder som er presentable for problemet. Dårlig skrift 3.JPG: beskrivelsen på Perform quick scan for eksempel "our uniqe scanning technology to scan your" der er det hvite partier som gjør det vanskeligere å lese. sånn ser det ut over alle linjene med skrift. og på Dårlig skrift 4.JPG: "your for malicious software" har samme hvite partiene. Se også på fanene på begge bildene, der kan man også se problemet. som nevnt i første post det er ikke bare i mallwarebytes dette er et problem, jeg bare bruker det som et eksempel. Og de fleste programmer er helt fine. Lenke til kommentar
Cyclops24 Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Crap, oh well, da skal det sikkert væra sånn o) Vi får skylde på alderen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå