Gå til innhold

Ny PC, <13.000, ønsker tilbakemelding (budget gamer)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke noe direkte galt med oppsettet. Det er bare noen små ting som kan endres på.

Først og fremst ville jeg heller sett et ATX hovedkort når du har et så stort kabinett, det gir flere muligheter for utvidelse i fremtiden med mindre du har tenkt til å flytte til et m-ITX kabinett senere. For eksempel Asus P8Z77-V og Asus P8Z77-V Pro gjør fint susen for omtrent samme sum.

Det optiske drevet du har tatt med er eksternt, og med mindre du har tenkt til å bruke det som et eksternt og bruke det på bærbare maskiner som ikke allerede har et optisk drev kan du like godt kjøpe et som er internt og spare deg ca. 50kr.

Eneste som står igjen da kommer an på bruksområdet ditt. Hvis det bare er gaming klarer du deg like godt med en i5 3570K som med en i7 3770K. De er mer eller mindre samme prosessor, bare at i7 3770K har Hyperthreading og 2MB mer cache. Ingen av de to tingene blir brukt noe særlig til gaming, men det er noen få tilfeller der de blir brukt.

Lenke til kommentar

Du nevner at det ikke skal overklokkes, da kan du fint hoppe over K versjonen uavhengig om du velger 3570 eller 3770. Med det samme, (med mindre du beholder det mini-itx hovedkortet), kan du fire på prisen når det kommer til hovedkort også. Bare å velge ett som har det du trenger av tilkoblings muligheter, her kan du ta det rimeligste alternativet hvis du føler for det. Dette gjelder hvis det ikke skal overklokkes i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Du nevner at det ikke skal overklokkes, da kan du fint hoppe over K versjonen uavhengig om du velger 3570 eller 3770. Med det samme, (med mindre du beholder det mini-itx hovedkortet), kan du fire på prisen når det kommer til hovedkort også. Bare å velge ett som har det du trenger av tilkoblings muligheter, her kan du ta det rimeligste alternativet hvis du føler for det. Dette gjelder hvis det ikke skal overklokkes i det hele tatt.

Man sparer jo bare en hundrelapp, og man får litt bedre ytelse. Jeg tipper at mange som ikke egentlig skulle overclocke en gang blir fristet til å gjøre det.

(Av nysgjerrighet, hvorfor bare nVidia? HD7970Ghz gir mer ytelse i mange spill..)

Lenke til kommentar

Man sparer jo bare en hundrelapp, og man får litt bedre ytelse. Jeg tipper at mange som ikke egentlig skulle overclocke en gang blir fristet til å gjøre det.

(Av nysgjerrighet, hvorfor bare nVidia? HD7970Ghz gir mer ytelse i mange spill..)

I følge prisguiden er det 250kr i forskjell på 3770 og K versjonen. Så her kan en fort spare rundt 700kr på HK og CPU (Gikk ut i fra det TS skrev)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Hei, takk for tilbakemeldingene så langt.

@Olestokk

Ved nærmere tanke så tror jeg går for ditt forslag, kan være lurt å ha de ekstra plassene.

Går også for forslaget for CPU, siden det sparer litt penger og jeg ser ingen grunn til å ha hyperthreading etter å ha lest litt nærmere om det.

Takker.

@otl @iFire

Har ingen planer om å overclocke, men vet vel aldri hva man plutselig finner ut man skal gjøre. :)

Eneste grunnen til nvidia og intel er at jeg har best erfaring med de, og holder meg der for nå.

@cronbach

Har mus og tastatur, skjerm er en del av pakken (BenQ XL2411T).

Lenke til kommentar

Men da ser det ut som jeg går for dette oppsettet så snart det lar seg gjøre, takk for tilbakemeldingene!

Dere glemmer også at Nvidia har bedre 3D funskjoner dersom dette er ønskelig ;)

Hehe, har ingen betydning for meg, sliter med - fra wikipedia - "Amblyopia, a visual disorder in which the brain partially or wholly ignores input from one eye".

Endret av HerrGrim
Lenke til kommentar

Bra PC det der :) Bare å kjøre på! Men prisen blir nok litt over 13k, fordi prisguide tar bare det billigste produktet fra alle norske nettbutikker, og de regner ikke med frakt. Det blir nok rundt 14k med det nåværende oppsettet. Hvis du vil kutte ned litt på prisen bør du finne deg et litt billigere hovedkort. Så lenge det har 1155 sokkel og Z77 brikkesett, så har det så å si helt like funksjoner som P8Z77-V Pro. Og hvis du ikke skal overklokke trenger du ikke Z77 brikkesett engang. B75 fungerer like bra, og koster en del mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...