Gå til innhold

Veldig høy/varierende diskaktivitet - fra 99% til 3% - hva kan være årsaken?

Anbefalte innlegg

Ja, nå bruker jeg min Dell Studio 1749 17 tommer med W8 og disken min bruker sånn cirka mellom 90 og 100%.

Det er en Hitachi 500 GB harddisk.

Og jeg skjønner ikke hvorfor!

Noen som har noe forslag?

EDIT: Den varierer mellom å være lavt, mellom 99 og helt nedi 3 (!!!!)% og det er helt merkelig!

post-282122-0-10148000-1365001816_thumb.png

Endret av HaakonSag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den slik hele tiden, eller bare f.eks etter oppstart av pcen? Av det du viser bruker de ulike tjenestene øverst på listen i underkant av 8 MB/s og det skulle jo disken din ha taklet.

Men det høres rart ut om pcen din holder på slik hele tiden, eller som nevnt kun rett etter oppstart eller lignende. Er ikke normalt å holde på slik hele tiden i alle fall, og ikke 99% av ytelsen over tid.

Lenke til kommentar

Er den slik hele tiden, eller bare f.eks etter oppstart av pcen? Av det du viser bruker de ulike tjenestene øverst på listen i underkant av 8 MB/s og det skulle jo disken din ha taklet.

Men det høres rart ut om pcen din holder på slik hele tiden, eller som nevnt kun rett etter oppstart eller lignende. Er ikke normalt å holde på slik hele tiden i alle fall, og ikke 99% av ytelsen over tid.

Den varierer seg veldig, og jeg hadde hatt den på en stund da den begynte. Jeg synes også at det var rart når det bare var 8MB. Har også sjekket om det er noe funksjonelt galt med den, men "helsa" er god og den holder rundt 35-37 grader. Bruker også de fleste av de samme programmene nå, og nå er den på 2% :p

Jaja. Den er rolig nå, så det er ikke noe galt med den tror jeg.

Hvis det er en nyinstallasjon av Windows, kanskje den bare driver og indekserer alle filer & foldere på disken? Det går over etter hvert, for å si det sånn. (Og all søking etter filer & foldere blir raskere av det.)

Har hatt W8 3-4 måneder nå, så er nok ikke det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...