aceman Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 På min nye 500m centrino 1,4 Ghz varierer CPU-hastigheten veldig mye (når jeg går inn på egenskaper min datamaskin). Den varierer fra 234 - 1390 Mhz, men typisk ca. 700. Det hjelper ikke å endre på strømprofilene, det virker som den bare plutselig bestemmer seg for å endre farten... Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Stemmer det. Speedstep er for å spare batterilevetid. Når pcen tror du ikke har bruk for full fres, regulerer den hastigheten selv. Har du noe problemer med dette? Lenke til kommentar
aceman Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Tja, f.eks nå, var hastigeten 1,4 ghz FØR jeg startet opp en runde BF1942, og rett etter at jeg avsluttet, var den 528 Mhz... Går på nettdrift. Synes det er så innmari snålt? Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Tja, f.eks nå, var hastigeten 1,4 ghz FØR jeg startet opp en runde BF1942, og rett etter at jeg avsluttet, var den 528 Mhz... Går på nettdrift. Synes det er så innmari snålt?Hva var den under spillingen da? Hadde du problemer med BF1942? Plutselige slowdowns som kan være at CPU går på lavere hastighet? If not.. why complain? Enjoy the better battery Lenke til kommentar
aceman Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 gikk tregere på slutten... Greia er at jeg driter i hvor fort den går når jeg bruker batteri, men jeg vil at den skal gi fullt pulver når jeg har den hjemme plugget i veggen Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Tja, f.eks nå, var hastigeten 1,4 ghz FØR jeg startet opp en runde BF1942, og rett etter at jeg avsluttet, var den 528 Mhz... Går på nettdrift. Synes det er så innmari snålt?Hva var den under spillingen da? Hadde du problemer med BF1942? Plutselige slowdowns som kan være at CPU går på lavere hastighet? If not.. why complain? Enjoy the better battery Joffer!!!! Du har banan avatar!!! Den er konge!! Jeg har den på mobilen som en screensaver!! Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 gikk tregere på slutten... Greia er at jeg driter i hvor fort den går når jeg bruker batteri, men jeg vil at den skal gi fullt pulver når jeg har den hjemme plugget i veggen Det er jo et meget bra poeng.. som jeg ikke tenkte på i farta.. og som jeg er helt enig i.. men jeg har ingen løsning.. er det mulig å opprette et par strømprofiler på en måte? I tillegg til dette forumet ville jeg også ha sjekket forumet til Gentoo.. mye lure folk der.. og sikkert en del nå som har en Pentium-M.. og siden jeg nettopp har fått en hp nx7000 på jobb (P-M 1.6 1GB Ram, 60GB Radeon9200 1680x1050wide) så er jeg også interesert i å kjøre "full pupp" når jeg bruker strøm.. Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Dere får ta en titt her: http:// http://www.barbara.no/guider/windowsxp/spe...step/index.html Ettersom jeg har forstått det skal man stille inn batteriinnstillingene på ALLTID PÅ for å få prosessoren til å kjøre på full fart hele tiden! Håper dette var til hjelp! 8)8)8) Mvh Senshi Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Det bør være mulig å stille inn dette i BIOS. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Under all svaring av denne posten har jeg vært i Linux modus.. sikkert fordi jeg surfet på dette og linux forumet samtidig.. i Windows er det jo veldig "lett".. bruk størminnstillingene.. ja banan avartaren ja.. jeg ville ha den dansende.. men det fikk jeg ikke lov til på dette forumet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå