Manatwork Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hei. Hvilken type kaffe som selges er best for konsentrasjonen? Pris, type eller hvor man kjøper den spiller ingen rolle. Takk for svar Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Kaffe mørk som djevelens sjel. 4 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Eller så kan du jo begynne med smardrugs (Ritalin, Adderal osv) Lenke til kommentar
Caroblue Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg vil på det varmeste anbefale kald iskaffe - Tine iskaffe Energi 3X Espresso that is! Eneste som funker på meg 2 Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Kjøper 2 brett med redbull på svenske grensa i mnden:) Funker fint, en om morgenen og en etter lunsj.. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Og du har tenner enda? Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Ikke helt sikker, men ikke sukker i redbull?! Ellers er det jo bare å drikke før ett måltid Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hvordan utnytter du denne konsentrasjonen Redbull gir deg? Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Leste på ett forum før at redbull ineholder glucose eller noe og ikke sukker, men ser nå at det inneholder begge deler.. Og 3mg kofein/100ml. Sikkert ikke helt lurt i lengden nei, må kansje bite i det sure eple etthvert og begynne med kaffe i en alder av 27år:) Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Redbull finnes både med og uten sukker. Begge er skadelig for tennene, da syre er vel så problematisk som sukker. 2 bokser om dagen er for mye, ikke bare for tennene dine. Glukose er forresten det samme som druesukker. Endret 3. april 2013 av Phileas Fogg 3 Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Druesukker er vel raske karbohydrater, så det er nok en ganske kortvarig effekt også. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 JO mørkere kaffe, jo bedre kaffe! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Har hørt at Meth skal ha en ganske heftig effekt. 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Dersom du skal ha kaffe som bedrer din konsentrasjonsevne så bør du velge koffeinfri. Koffein gir deg betre reaksjonstid samt at trøttheitsfølelsen blir dempa. Men konsentrasjonen blir vesentlig dårligare. Kaffe vil hjelpe deg gjennom ei lang natt med lesing, men når du er meir årvåken så gjer dette at du vil få større vanskeligheiter med å holde fokuset på ein ting om gongen. Min påstand vil derfor være at kaffe gjer vondt værre, men at placeboeffekten av at kaffe hjelper muligens kan være sterkare enn dei kjemiske virkningsstoffa i kaffe. Lenke til kommentar
turana Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Dersom du skal ha kaffe som bedrer din konsentrasjonsevne så bør du velge koffeinfri. Koffein gir deg betre reaksjonstid samt at trøttheitsfølelsen blir dempa. Men konsentrasjonen blir vesentlig dårligare. Kaffe vil hjelpe deg gjennom ei lang natt med lesing, men når du er meir årvåken så gjer dette at du vil få større vanskeligheiter med å holde fokuset på ein ting om gongen. Min påstand vil derfor være at kaffe gjer vondt værre, men at placeboeffekten av at kaffe hjelper muligens kan være sterkare enn dei kjemiske virkningsstoffa i kaffe. Og dette baserer du utelukkende på egene erfaringer og meninger? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Og dette baserer du utelukkende på egene erfaringer og meninger? Jepp, det og wikipedias beskrivelse av effektane som koffein har på kroppen. Lenke til kommentar
turana Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jepp, det og wikipedias beskrivelse av effektane som koffein har på kroppen. Det er faktisk mye forskning som har påvist at koffein har en sterk positiv effekt på konsentrassjonen( forutsetter at man ikke går over terskelnivå). Noe forskning sier også at koffein og druesukker kombinert skal ha synergisk effekt når det kommer til konsentrasjon. Min egen erfaring er også at en red bul, burn, battery etc. faktisk gir meg mye bedre konsentrasjon enn kaffe alene. Jeg orker ikke å underbygge argumentet mitt med linker da de er lett tilgjengelige ved et lite søk på google. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Man får ikke økt konsentrasjon av å drikke kaffe - man får økning av energinivået, som man så kan bruke som drivstoff til å få større konsentrasjon. Lenke til kommentar
Manatwork Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Det er faktisk mye forskning som har påvist at koffein har en sterk positiv effekt på konsentrassjonen( forutsetter at man ikke går over terskelnivå). Noe forskning sier også at koffein og druesukker kombinert skal ha synergisk effekt når det kommer til konsentrasjon. Min egen erfaring er også at en red bul, burn, battery etc. faktisk gir meg mye bedre konsentrasjon enn kaffe alene. Jeg orker ikke å underbygge argumentet mitt med linker da de er lett tilgjengelige ved et lite søk på google. Jeg prøvde å søke nå på coffein + det engelske ordet av druesukker, men fant ikke noe særlig på den. Kan du vennligst linke til kilden din? Bare denne gangen;) Lenke til kommentar
turana Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Jeg prøvde å søke nå på coffein + det engelske ordet av druesukker, men fant ikke noe særlig på den. Kan du vennligst linke til kilden din? Bare denne gangen;) http://www.forskning...november/271238 Dette var den øverste linken som kom opp på google. Jeg har dog lest det flere andre plasser Endret 8. april 2013 av turana Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå