JokkareN Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hei! Jeg har en harddisk som jeg skal sette inn i PS3en da jeg ikke har disk i den. Jeg fikk vite at før disken skal funke i Ps3en så må den være formatert som FAT32 først, men disken vil ikke bli formatert som det. Er bare standar NTSF. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hva mener du med at disken ikke vil bli formatert som FAT32? Hva sjer når du prøver? Bruk GParted, så går det meste ganske så greit Lenke til kommentar
JokkareN Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Hva mener du med at disken ikke vil bli formatert som FAT32? Hva sjer når du prøver? Bruk GParted, så går det meste ganske så greit Jeg får kun formatert disken som NTSF, er ingen andre muligheter Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg får kun formatert disken som NTSF, er ingen andre muligheter Jeg tenker det står "NTFS", jeg .... Hvis du prøver å gjøre dette med en Windows-PC, så kan det hende du vil ha bedre hell med et annet program, for eksempel EaseUS Partion Master: http://www.partition-tool.com/download.htm (Home Edition er gratis.) Pass på at du ikke formatterer feil disk ... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 start - > Kjør -> Diskpart list disk -> Finn nr på disken din select disc X (der X er tallet på disken din) list partition -> finn nr på din partisjon (sikkert 1) select partition 1 (om 1 er partisjonen din) Format FS=FAT32 QUICK That should be it! Uansett, du kommer deg frem med diskpart Lenke til kommentar
Houdini Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg bruker dette programmet hver gang jeg skal formatere noe til Fat32: http://download.cnet.com/2Tware-Fat32Format/3000-2094_4-75623509.html Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hvorfor bruker du ikke det programmet som er i Windows da ? h.klikk min datamaskin, velg "behandle" - så funker det vel omtrent som alle tredjepartsprogrammer til så enkle oppgaver ? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Hvorfor bruker du ikke det programmet som er i Windows da ? h.klikk min datamaskin, velg "behandle" - så funker det vel omtrent som alle tredjepartsprogrammer til så enkle oppgaver ? Trur det er en begrensning i Windows som gjør at partisjoner større en 32gb blir til NTFS og du må bruke tredjeparts programvare for og formatere til fat32 Endret 4. april 2013 av Handl3vogn Lenke til kommentar
JokkareN Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Takker for alle svar, alt er i orden nå! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Men det var nok ikke "format /FS:FAT32 X:" som ordnet det. Grensen er 32GB uansett om man bruker Windows GUI eller kommandolinje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå