beddda Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 jeg regnet også med at den var låst så jeg prøvde å sette den manuelt til 15 (15*133=1995Mhz) uten at det hjalp. når jeg kjørte i 100Mhz fsb så kom den opp som xp1800+ og kjørte på 1500Mhz som tilsier at den satte multiplier automatisk til 15. prøvde også å klokke opp en og en Mhz i fsb og kom til 118 eller 119 før den klikket. satser på at den er defekt og sender den inn i dag. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hvordan økte du fsb? På noen hk er den en jumper som må flyttes for at det skal fungere. Det vil da ikke fungere ved å øke fsb i bios. På MSI KT4V skal det gjøres i bios. Du bør kjøre en test med f.eks. mem86 for å teste minnet. PSU er det lite sansynlig siden du testet uten så mye stash i maskinen. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Har akkurat installert og prøvd Desert Combat 4.0. Merket jo at alt var blitt ganske mye bedre og dette medførte jo selfølgelig til at jeg sliter litt med å kjøre det.Har alltid kjørt i 1024*768 med det meste av grafikk uten nevneverdige problem. Maskin: Abit Kg7 AMD XP 1600 (266Mhz) 1 gig minne Gainward GF4 TI4200 128MB Golden Sample Spørsmålet mitt er hva som bør oppgraderes for å få spillet til å gå bra uten hakking i overnevnte oppløsning osv. Regner med at det ikke er minne som er flaskehalsen. Trodde heller ikke skjermkortet skulle være problemet. Tror selv det er prosessoren. Hvor stor prosessor kan jeg evt. ha? AMD XP2000/2200? bf1942 og mods er prossesor avhengig, en raskere prossesor vil ha stor innvirkning på ytelse. kjøp den raskeste du har råd til Lenke til kommentar
Beo Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Page_fault_in_nonpaged_area DA ER MEST SANSYNLIG L2 cache I CPU'EN DIN DEFEKT. DET VAR MIN XP2400, MEN FIKK NY PÅ GARANTIEN. Du kan søke på windows knowledge base med feilmld. da kan det hende at du får opp ett fornuftig svar Lenke til kommentar
beddda Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 det høres jo sannsynlig ut. har sent den inn og regner med jeg får ny Lenke til kommentar
beddda Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 nå har jeg endelig fått ny prosessor og skal teste den når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg var så heldig å få en boxed (tror det er riktig betegnelse) med kjøleribbe og vifte i steden for bare prosessoren slik jeg fikk første gangen. Det jeg lurer på er hvilken av de to kjøleribbene/viftene jeg nå har som er "best". Den gamle er en Thermaltake Volcano 7 (Silent Viking), den nye vet jeg ikke hva er. men den er i samme pakke som prosessoren. på forhånd takk. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Har en del penger du, eller? Siden jeg har lest noe lignende "ja,nå har jeg kjøpt..." opp til flere ganger i løpet av denne posten. Er noen som har det Men er du sikker på at kjøleren din sitter ordentlig og at den er effektiv nok. Eventuelt defekt cpu kunne jo være problemet er jo ikke noe beskyttelse på disse athlon xp brikkene :/ Endret 27. oktober 2003 av bugbear Lenke til kommentar
beddda Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 skal ikke akkurat skryte på meg at jeg har mye penger Jeg har ikke kjøpt ny prosessor nå. fikk en ny igjen pga. reklamasjon av den første jeg kjøpte. jeg kjøpte også nytt hovedkort siden jeg først trodde det gamle mitt ikke støttet den nye prosessoren.(xp2400+) da det fortsatt ikke virket som det skulle kjøpte jeg ny strømforsyning. var inne på en side som regnet ut strømforbruket på alle komponentene jeg hadde og i følge den siden var strømforyningen for liten. kunne sikkert spart meg for både hovedkort og strømforsyning siden det var cpu som var defekt. dette har kostet meg i overkant av 2000,-. synes ikke det er så mye når jeg leser her at folk bruker mer enn det og kanskje det dobbelte på f.eks. skjermkort har forresten satt i den nye cpu'en og satte i den nye kjøleren også. alt ser ut til å fungere som det skal. temp er i følge fuzzy logic 49 grader. holder nå på å legge inn battlefield og skal prøve meg på Desert Combat igjen etter 1,5 måneder fravær *grin* takk for all hjelp Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 eg ville no ha kjøpt nytt skjermkort.. Lenke til kommentar
beddda Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 eg ville no ha kjøpt nytt skjermkort.. mener du at skjermkortet mitt modent for utskifting? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 ikke hør på han... det funker utmerket i BF og mod'ene til det hold fast på det du har, evt. overklokk det litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå