beddda Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Har akkurat installert og prøvd Desert Combat 4.0. Merket jo at alt var blitt ganske mye bedre og dette medførte jo selfølgelig til at jeg sliter litt med å kjøre det. Har alltid kjørt i 1024*768 med det meste av grafikk uten nevneverdige problem. Maskin: Abit Kg7 AMD XP 1600 (266Mhz) 1 gig minne Gainward GF4 TI4200 128MB Golden Sample Spørsmålet mitt er hva som bør oppgraderes for å få spillet til å gå bra uten hakking i overnevnte oppløsning osv. Regner med at det ikke er minne som er flaskehalsen. Trodde heller ikke skjermkortet skulle være problemet. Tror selv det er prosessoren. Hvor stor prosessor kan jeg evt. ha? AMD XP2000/2200? Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Iflg Abit sine sider: "Support AMD Athlon/Duron 700MHz ~ 1.33GHz or future Socket A Processors based on 200/266 MHz" Raskeste 266MHz CPU er XP2400+. Den bør gjøre jobben! For at HK skal skjønne bæret av denne CPU'en må du oppdatere BIOSen til den nyeste, om du ikke har gjort det. Jon Lenke til kommentar
beddda Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 da har jeg kjøpt meg en AMD XP2400+. satte den i og monterte alt slik som det skal (med goop). da jeg starter maskinen så finner den prosessoren som xp2400+. selfølgelig (klåfingret som jeg er) må jeg inn i bios og sjekke om alt er som det skal. da jeg går ut av bios igjen så låser maskinen seg. etter det så sliter jeg med å få maskinen til å boote. den starter alle vifter og harddisker/cd-romer osv men skjermen slår seg ikke på. det kommer heller ikke pipelyder fra hovedkortet. den booter en gang i blant men da uten å registrere riktig prosessor. går jeg inn i bios og retter dette så låser den seg når jeg går ut igjen. sånn fortsetter det. de gangene den booter så viser temperaturen i bios bare littt over 30 grader så den blir jo ikke for varm. Har oppgradert til nyeste bios så det skulle ikke være problemet. trodde kanskje hovedkortet var ødelagt, men den booter når jeg setter tilbake den gamle prosessoren. Har tatt ut alle kort utenom skjermkortet. har prøvd med forskjellige minnebrikker. finner ikke ut av det. den nye prosessoren lukter heller ikke svidd og jeg har heller ikke knust den.(det synes vel) kan det være feil på prosessoren eller gjør jeg noe galt? på forhånd takk Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Er du sikker på at CPU er støttet av BIOS? hvis ikke det kan det lønne seg å ta en biosoppdatering... Lenke til kommentar
xthal Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Statement: ABIT KG7 / KG7-RAID mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update. ABIT KT7A / KT7A-RAID V1.3 mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update. ABIT KT7 / KT7-RAID / KT7E all version and KT7A/KT7A-RAID V1.0/1.1/1.2 cannot support AMD Athlon XP processor. 1.ABIT has release BIOS for KG7 and KT7A V1.3 to patch the CPU model name. If user did not upgrade to the latest bios, users can also manually set the suitable working frequency for AMD Athlon XP processors in SoftMenu BIOS. AMD Athlon XP Processors SoftMenu III Setup -> CPU Operating Speed ->User Define With above setting users can use AMD Athlon XP processors flawlessly. The incorrect CPU information during POST can be fix via BIOS update. 2.As for KT7 and KT7A old version mainboards, which launched earlier than AMD Athlon XP processors, they are not hardware compatible with new CPU. har du rett versjon av kortet? Lenke til kommentar
beddda Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Har nyeste bios og kortet (kg7) skal da støtte opp til xp2400+ det står andre plasser på forumet at de har gjort det, men jeg fant ikke svar på problemet mitt der. da jeg startet opp med den nye prosessoren for første gang stod det xp 2400+. hvor finner jeg ut hvilken versjon kortet mitt er? skal prøve etter jobb med den nye prosessoren igjen oog se om jeg får det til. kan noen kanskje gi noen hint om ting som tyder på at evt. prosessoren med sikkerhet er ødelagt. Lenke til kommentar
beddda Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Har nå kjøpt meg nytt hovedkort og (MSI KT400V). Har så smått begynt å få det til å virke men sliter med at den slår seg av i windows sånn uten videre. (har ett par ganger fått blåskjerm hvor det b.l.a. står dumping av fysisk minne. Har bare skjermkortet og en minne brikke på 512 MB (Apacer cl.2), 2 cd/RW og en Maxtor 120 gig harddisk stående i. Noen som vet hva som kan forårsake dette? Det virker som om det skjer når jeg skal installere programvare eller gjøre ting som krever litt maskinkraft. Har oppgradert biosen til den nyeste. Den er ellers kjapp i oppstarten, men det er kanskje fordi at det bare er winXP om er installert foreløpigt. Lenke til kommentar
Npt Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 RAMen din er dårliggåen. Kjøp ny Lenke til kommentar
beddda Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 skal teste med ny RAM i morgen med en brikke jeg vet skal være i orden. De brikkene jeg har virket som de skulle i det gamle hovedkortet mitt (Abit KG7) med XP1600. Når jeg fikke blåskjerm sist kom det opp følgende: Page_fault_in_nonpaged_area *** Stop:0*00000050 (0*D1BF2E1B, 0*00000001, 0*804EC52A, 0*00000000) Andre ganger har det stått et filnavn med .dll eller .sys som etternavn. Er sikkert RAMen min men for å være sikker, kan noen med sikkerhet si om jeg kan utelukke prosessor og hovedkort? Leste i en annen tråd om noe i BIOS som heter Fastwrite og at dette kan skape problemer. Mener å ha sett det i min bios og den var satt til "enable". Noen som vet hva det er? Lenke til kommentar
beddda Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Har muligens funnet løsningen på problemet mitt. Etter å ha testet 4 forskjellige minnebrikker nekter jeg å tro det er feil med dem. Skikket litt rundt i forumet og fant noen tråder om at psu'en kanskje er for liten. Dette virker mer sansynlig i og med at min Chieftec psu bare er på 300w. Var inne på microplex og leste litt der om diverse feil som kunne oppstå med for liten psu. noen av disse stemte overens med de feil jeg har. Var inne på http://www.jscustompcs.com/power_supply/ og der fant jeg ut jeg trengte en på minst 315w+ Det jeg trenger nå er et tips hvor jeg kan få tak i en bra men rimelig psu på rundt en 350-400w. kanskje høyere også i og med at jeg skal ha en del disker i maskinen. PS. prøvde å kjøre cpu på 100Mhz fsb og da er den helt stabil. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Reinstallerte du windows når du bytta hovedkort? Lenke til kommentar
beddda Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 ja. har reinstallert ørten ganger. nå er den stabil i 100Mhz fsb. har stått på hele natten uten problemer. trenger bare tips om en grei billig psu på forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
beddda Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Nå kjøpte jeg ny PSU og det hjalp ikke i det hele tatt. Når jeg kjørte den nye prosessoren på 100Mhz fsb fungerte ting sånn som det skulle. Hadde ingen krasj eller lign. Satte jeg den opp til 133Mhz fsb kunne jeg hvis jeg var heldig komme inn i windows før den enten frøs eller startet på nytt. Sjekket litt på AMD sine sider og fant ut at vcore skuller være på 1,65v. i bios stod den på 1,49v. tenkte det kanskje var feilen og skrudde den opp til 1,6 som var maks. det endte med at jeg måtte resette bios og installere windows på nytt. Har nå satt i min gamle prosessor (xp1600+) og alt fungerer kjempebra med 133 Mhz fsb. ingen problemer. Har nå utelukket at alt utenom pcu kan være problemet. Synes dette begynner å bli merkelig og lurer nå på om det kan være prosessoren som er skadet. Noen som har noen innput? Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hmm , du har virkelig uflaks! Har du en kamerat med et HK som du kan prøve CPU'en din på? Ser nesten ut som du har fått en defekt CPU her ja.. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Har akkurat installert og prøvd Desert Combat 4.0. Merket jo at alt var blitt ganske mye bedre og dette medførte jo selfølgelig til at jeg sliter litt med å kjøre det. Har alltid kjørt i 1024*768 med det meste av grafikk uten nevneverdige problem. Vurdert å sette ned til 800x600? Da får du gjerne 30-50% mer fps... Lenke til kommentar
beddda Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 har ikke mulighet å teste hos andre. har prøvd å sette ned oppløsningen men da forsvant jo halve morroa:) vil jo ha samme gode grafikken som før. skal sende inn prosessoren i dag og se hva som skjer. ellers takk for all hjelp Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Uff Pc er noe herk til tider *medfølelse* hehe.. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 skal teste med ny RAM i morgen med en brikke jeg vet skal være i orden. De brikkene jeg har virket som de skulle i det gamle hovedkortet mitt (Abit KG7) med XP1600. Når jeg fikke blåskjerm sist kom det opp følgende: Page_fault_in_nonpaged_area *** Stop:0*00000050 (0*D1BF2E1B, 0*00000001, 0*804EC52A, 0*00000000) Andre ganger har det stått et filnavn med .dll eller .sys som etternavn. Er sikkert RAMen min men for å være sikker, kan noen med sikkerhet si om jeg kan utelukke prosessor og hovedkort? Leste i en annen tråd om noe i BIOS som heter Fastwrite og at dette kan skape problemer. Mener å ha sett det i min bios og den var satt til "enable". Noen som vet hva det er? Fikk samme blåskjerm som deg for litt siden..Page_fault_in_nonpaged_area Og den forsvant etter bytte av HD... HDen har funka fint,men har hatt mistanke til den en stund før dette skjedde... Bruker den nå i en annen maskin(ikke som system disk) og det tar 3-4 sec før jeg kommer inn på den(også bla i mappene på den) over nettverket..har 3 disker til i den og dem kommer jeg innpå med en gang..så den er ikke 100% Men siden du kjører den fint på 100Mhz fsb så virker den som det er CPUen det er noe gale med.. TaZ Lenke til kommentar
beddda Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 jeg har 2 disker. en WD 80 gig med 8MB minne som jeg har brukt som systemdisk i 1,5-2 år uten noen som helst problemer. den andre er en Maxtor 120 gig med 2 MB minne og den er helt ny. prøvde begge som system disk (med samme resultat) siden jeg også mistenkte at WD'en kanskje hadde sett sine bedre dager. men bruker WD'en som system disk nå og den funker utmerket. Har ingen problemer med å komme inn på noen av partisjonene. Lenke til kommentar
Batou Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Når jeg oppgraderte til min xp2400, så klarte ikke bios og detecte multiplyer på den, så den ble satt til 20x100 mhz, så når jeg da satt den til 133 bus, gikk dette dårlig, jeg trodde multiplayer var låst på disse CPU ene noe som ikke stemmer på min 2400. Så sjekk at BIOS er intillt på riktig multiplayer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå