Cthulhu Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Den populære mediespilleren er godt på vei mot Windows 8.Slik ser touchvennlige VLC ut Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Her var det en del merkelig formuleringer, synes jeg. Faktum er at VLC er tilgjengelig både på iOS, Android, Mac, Linux, Symbian. Versjonen for Windows har vært en forsømt sak, og gjeldende versjon baserer seg på brukergrensesnitt designretningslinjene fra Windows 3.x tiden på tidlig 90-tallet. Nyeste versjon av VLC er optimalisert for Windows XP fra 2001. Selv om det fremdeles er mulig å kjøre VLC under Windows 8, er det på høy tid VLC oppdateres for den nye Windows API-en og at grensesnittet kommer i samsvar med det nye designet. Jeg synes dette virker lovende, og jeg ser frem til endelig versjon. Tilsvarende burde bli gjort for en rekke andre programmer. Jeg savner oppdaterte Windows 8 versjoner av Spotify, WiMP, uTorrent mv. Og en annen ting: Windows 8 og Windows RT er så godt som identiske. Windows 8 og Windows RT kan kjøre alle de samme applikasjonene som er skrevet for nye Windows. Den eneste vesentlige forskjellen er at Microsoft i RT-versjonen har kuttet støtte for installasjon av tredjeparts programmer inni desktop applikasjonen. Installasjon av "desktop-plugins" krever sertifikat fra Microsoft. En jailbreak er derimot tilgjengelig som gjør det mulig å installere åpen kildekode programvare (pga. rekompilering er nødvendig). En rekke programmer er tilgjengelig på nettet. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Skjermbilde 3: Neon Genesis Evangelion: 1.1? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Mangler bare litt plugins nå, så er det en konkurrent til Plex, MediaPortal, XBMC etc.... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 VideoLAN (VLC) er og blir en lazyman's løsning, du kan jo få en langt bedre løsning ved å blant annet kombinere MPC-HC og MadVR blant annet. Men ser jo at den er kjekk for de som bare ønsker å installere og kunne spille av alt mulig innhold. 1 Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 VideoLAN (VLC) er og blir en lazyman's løsning, du kan jo få en langt bedre løsning ved å blant annet kombinere MPC-HC og MadVR blant annet. Men ser jo at den er kjekk for de som bare ønsker å installere og kunne spille av alt mulig innhold. Høres ut som et rimelig ønske. Hva savner du i VLC? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Helt riktig det RamGuy sier, derfor jeg bruker VLC enkelt, ryddig og det bare virker Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Høres ut som et rimelig ønske. Hva savner du i VLC? Det jeg savner i VLC er friheten du har i MPC-HC med tanke på manipulering av innstillinger og oppsett av egne codecs og løsninger. Per idag så tilbyr jo MPC-HC med MadVR langt bedre skalering (om vi så snakker ned eller oppskalering) av bilde, og langt bedre etterbehandling. Så vidt jeg vet så støtter ikke VLC avspilling av Dolby True HD eller DTS(:HD) Master Audio lydspor heller? Dette kan du jo også lett ordne med MPC-HC. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Så vidt jeg vet så støtter ikke VLC avspilling av Dolby True HD eller DTS(:HD) Master Audio lydspor heller?Dog har jeg hørt rykter om at dette blir støttet i senere versjoner Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Høres ut som et rimelig ønske. Hva savner du i VLC? VLC er jo ett ganske funksjonsfattig program, men det er som Ramguy sier, helt fint om du bare vil ha en nkel, no-fuzz- avspiller. AtW Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 VLC er ikke funksjonsfattig, den slår det aller meste på funksjoner. Men ja det finnes funksjonalitet som den ikke har, en av dem er å dille med diverse directx plugins. Jeg vil gjerne se dokumentasjon på at MPC-HC med MadVR tilbyr bedre bilde, et par skjermskudd burde være lett å produsere. Når det gjelder støtte for codecs er vel blant annet Dolby True HD på plass, problemet er vel heller all denne DRM driten som blir puttet inn i Blu-ray, og som gir et "moving target". Eldre Blu-ray funker typisk mens på nyere kan det være begge deler. Her er en artikkel med oppsummering av status for et drøyt år siden: http://www.anandtech.com/show/5461/vlc-hack-for-encrypted-bluray-playback-capability og artikkelforfatter, fint om du oppdaterer artikkelen slik at det går klart frem at VLC har hatt touch interface lenge. Det er Metro herket til Microsoft som skaper problemer her. Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Fant en lenke rimelig fort: http://vlc-bluray.whoknowsmy.name/ går ikke god for innholdet. Lenke til kommentar
hummbug95 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Skjermbilde 3: Neon Genesis Evangelion: 1.1? Jupp Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Folkefavoritten VLC er på vei til Windows 8 Den populære mediespilleren er godt på vei mot Windows 8. ...Hva er det jeg har hatt installert på Windows 8, da? Den upopulære folkefienden med samme navn? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg bruker CCCP som er nesten like enkelt som VLC, men som gir meg bedre videokvalitet (jeg er ikke så flink på å se sånn, men føler svartfargen er mye bedre). Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det har blitt like enkelt å få MadVR kombinert med MPC-HC, som er bedre enn CCCP. Dog krever det endel systemressurser så har du en svak maskin så er det ikke anbefalt. Det er bare å laste ned denne, installere og du er i gang. Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg bruker CCCP som er nesten like enkelt som VLC, men som gir meg bedre videokvalitet (jeg er ikke så flink på å se sånn, men føler svartfargen er mye bedre). Da er vel du en av dem med nvidia kort hvor driveren ikke setter farger riktig. Enkel fiks http://sekharpadikkal.wordpress.com/2010/03/26/fix-washed-out-colors-or-black-levels-in-vlc-player/ Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Sjekket litt mer, og det ser ut til at dette problemet ble fikset av nvidia i 2010: http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=14&t=77848 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Betyr dette at VLC nå også går fra å være en liten og grei avspiller til å bli bloatware av uante dimensjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå