Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dekker NAV førerkortutdanningen min?

Anbefalte innlegg

[På barneskolen] fikk jeg diagnosen ADD og Aspergers syndrom, noe som betyr at jeg til tider kan slite med det sosiale og konsentrasjonsevnen. Gjennom NAV og atføringsbedriften jobber jeg som journalist/redaksjonsassistent hos lokalavisen her i [sted]. Jeg driver også et enkeltmannsforetak som pressefotograf. Begge jobbene krever faktisk at jeg har bilsertifikat klasse B.

Økonomisk: Etter at alle regninger er betalt hver måned sitter jeg igjen med ca. 5000,- som blir brukt til mat og ellers uventede ting som kan dukke opp.Enkeltmannsforetaket mitt hjelper selvfølgelig litt, men det er ikke nok til at jeg i tilegg til yrket mitt [...] kan legge av penger til bilsertifikat. Jeg er [midt i 20-årene].

Jeg var innom det lokale NAV kontoret i dag og de ba meg komme tilbake med en skriftlig søknad. Tror dere at NAV kan hjelpe meg økonomisk med å ta bilsertifikat klasse B?

Det hadde hjulpet meg i arbeidshverdagen.

Endret av krikkert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mine tvil. NAV dekker vanligvis ikke utgifter til sertifikat med mindre du kan vise til et konkret jobbtilbud som er gitt under forutsetning av at du har klasse B. Vilkåret for at NAV skal vurdere å dekke det er at det er nødvendig og hensiktsmessig for at du skal få innpass på arbeidsmarkedet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...