1BlueAnd1White Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Noen som kan hele bøye-regla til disse ordene? -melk -penger -nudler Har en sånn liten diskusjon med noen om hvordan dette gjøres Endret 3. april 2013 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Melk kan vel ikke bøyes til flertall såvidt jeg kan se. Melk, melka. En penge, pengen, flere penger, pengene. En nudel, nudelen, flere nudler, nudlene. Ikke ta dette som absolutt fasit. Jeg er ingen gud på bøying. Det er kun 2 cent. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 da har jeg i hvertfall en som er enig, men jeg vipper litt sånn mellom en peng eller en penge også heter det en/ei melk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 - En/ei melk, melken/melka, melker, melkene. - En penge, pengen, penger, pengene. - En nudel, nudelen, nudler, nudlene. Det er fasiten. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Tror aldri jeg har hørt "melker" eller "melkene" før. Høres rart ut. Men ordene eksisterer vel uansett Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) ei melk - melka - Telles ikke (Bokmål) en melk - melken -Telles ikke (Bokmål/Riksmål) Det er endelige fasiten på melk. Endret 3. april 2013 av Lami Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 ei melk - melka - Telles ikke (Bokmål) en melk - melken -Telles ikke (Bokmål/Riksmål) Det er endelige fasiten på melk. var noe sånt norsklæreren sa i dag også at det ikke hadde flertall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå