Gå til innhold

[Løst] Nytt HK, CPU, PSU, RAM, SSD, skjerm - Budsjett 6000

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger nye deler til pcen, og er noe usikker på hva jeg skal velge.

Trenger CPU, hovedkort, ram, strømforsyning, SSD og ny skjerm (Helst 22-24 tommer).

Har fra før av kabinett, harddisker, dvd-rom, skjermkort (amd 7950), lydkort og nettverkskort.

Budsjettet er ca 6000.

Takker på forhånd for svar :-)

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut! Vil en intel prosessor være mye bedre til spill? Hvor mye bør jeg eventuelt øke budsjettet for å få plass til en brukbar intel?

EDIT: Har bestemt meg for å utsette kjøp av skjerm. Da blir det litt mer penger til resten av komponentene.

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Har desverre ikke plass til et ekstra skjermkort, men oppsettet ser bra ut! Hvis det er lite å hente ved å fjerne skjermen og legge pengene i resten av komponentene, så er det mulig jeg går for oppsettet der (minus skjermen).

Lenke til kommentar

Ville kjøpt fx 4100 og det rimeligste AM3+ hovedkortet hvis jeg skulle kjøpt noe nå. Dette får en til rundt 1000kr. Så putter du resten av pengene i lomma og kjøper Haswell når den slippes ut. Ser veldig lite poeng å bruke 3000kr på dette akkurat nå. Kanskje du til og med klarer å vente den tiden til den slippes også :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Ville kjøpt fx 4100 og det rimeligste AM3+ hovedkortet hvis jeg skulle kjøpt noe nå. Dette får en til rundt 1000kr. Så putter du resten av pengene i lomma og kjøper Haswell når den slippes ut. Ser veldig lite poeng å bruke 3000kr på dette akkurat nå. Kanskje du til og med klarer å vente den tiden til den slippes også :)

Vet du noe om pris på Haswell? Frykter at intel setter opp prisene, da amd sliter med å holde følge på cpumarkedet. Og blir det stor forskjell mellom Ivy vs haswell? Jeg ville nok ha kjøpt nå, og heller oppgradert om 2 års tid. (for eksempel at teknologien har kommet mye lengre da, og følelsen av at delene man kjøper faktisk har merkbar økt ytelse.) Litt usikker her. Sikkert jeg som prøver og tenke fornuftig, eller ikke :hmm:

Lenke til kommentar

Må kjøpe nå, og vil ha noe som funker bra med AMD 7950 uten at det oppstår noe flaskehals mtp spill. Vil fx 4100 være bra nok for skjermkortet?

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Regner med at jeg går for denne nå. Noen siste innspill på endringer jeg burde gjøre? Og støyer stock-kjølern til i5-3570K mye? Ønsker at pcen skal være så stille så mulig, så lurer på om jeg kanskje burde kjøpe en annen kjøler.

EDIT: Bestilt deler nå, så ser saken som løst :-)

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Regner med at jeg går for denne nå. Noen siste innspill på endringer jeg burde gjøre? Og støyer stock-kjølern til i5-3570K mye? Ønsker at pcen skal være så stille så mulig, så lurer på om jeg kanskje burde kjøpe en annen kjøler.

Er et fint oppsett det der. Kan ikke svare på lydnivå på cpuvifte, men er du interessert kan du få kjøpe corsair h60'in som jeg bruker nå til halv pris. Den er ca 3 mnd gammel.

Lenke til kommentar

"K" prosessor med stock fan.. jaja :p Den medfølger i hvert fall med gratis (for guds skyld)!

Det er overclocking prosessoren hvis du skal trimme den litt en gang :)

,- men syntes ikke stock viftene er så gale lydmessing (har tilatt megselv å ha stock fan lenge)

Du kan jo i hvert fall kjøpe ny senere en gang, anbefaler at du kjøper artic cooling kjølepasta for max utnyttelse, så har du jo han karen over meg som har en billig h60, det skal duge bra :-)

Lenke til kommentar

Her er hva jeg ville valgt.

Eller ta bort skjermen og kjøp en gpu til.

i5 3570K passer perfekt til gaming.

Ser ut som et veldig bra oppsett det der. Har selv samme hovedkort og prosessor og er strålende fornøyd og det er jeg sikker på trådstarter blir også hvis han går for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...